۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
تمرکزمان بر سرمایه گذاری‌های مشترک است
وزیر صمت در ارمنستان:

تمرکزمان بر سرمایه گذاری‌های مشترک است

فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه رییس سازمان توسعه تجارت و جمعی از فعالان اقتصادی برای پیگیری تفاهم نامه‌ها و انعقاد قراردادهای تجاری وارد ارمنستان شد.

به گزارش بازار، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در این سفر تمرکز بر سرمایه گذاری‌های مشترک است و شرکت‌های ایرانی که در داخل کشور به بلوغ رسیده اند نظیر شرکت‌های لوازم خانگی و یا صنایع غذایی بتوانند در ارمنستان سرمایه گذاری کنند و اینجا پایگاهی برای تولید و صادرات به سایر کشورها باشد.

وی افزود: توسعه روابط با همسایگان از اولویت‌های دولت است و در ماه‌های اخیر تلاش کردیم روابط را با کشورهای عمان، قطر، سوریه، امارات متحده عربی و ارمنستان گسترده‌تر کنیم.

فاطمی امین عنوان کرد: کشور ارمنستان عضو اتحادیه اوراسیا است و اقتصاد دو کشور ایران و ارمنستان مکمل هم هستند بطوریکه ما می‌توانیم در حوزه‌های تجاری مختلف و فناوری‌های مختلف به یکدیگر کمک کنیم.

وی گفت: وقتی ما بتوانیم در کشوری دیگر پایگاه تولید ایجاد کنیم می‌توانیم قطعات، مواد اولیه و فناوری را صادر کنیم و همچنین قصد داریم از شرکت‌های ارمنستانی دعوت کنیم تا در ایران فعالیت کنند.

وزیر صنعت افزود: در این سفر مذاکراتی با وزرا و مقامات رسمی ارمنستان خواهیم داشت و گروهی از فعالان اقتصادی هم حضور دارند تا ارتباطات تجاری مشخصی شکل بگیرد.

کد خبر: ۱۳۸٬۴۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha