۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
بیانیه بیست‌ و ششمین نشست وزارتی اوپک‌پلاس

بیانیه بیست‌ و ششمین نشست وزارتی اوپک‌پلاس

بیست‌ و ششمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو ائتلاف اوپک‌پلاس با انتشار بیانیه‌ای بر اهمیت ادامه تلاش‌ها برای حفظ توازن بازار نفت تأکید کرد.

به گزارش بازار، دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد، بیست‌وششمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک امروز (چهارشنبه، ۱۱ اسفندماه) به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد.

در این نشست که بر اساس رایزنی داخلی توسط اوپک و کشورهای غیر اوپک تولیدکننده نفت شرکت کننده در توافقنامه همکاری (DoC) برگزار شد، یادآور شد که مبانی کنونی بازار نفت و اجماع درباره چشم‌انداز آن نشان می‌دهد که بازار توازن مناسبی دارد و نوسان‌های کنونی ناشی از تغییر بنیان‌های بازار نیست، بلکه ناشی از تحولات ژئوپلیتیک کنونی است.

پس از جمع‌بندی رسمی بیست‌وششمین نشست وزیران اوپک و غیراوپک (ONOMM) کشورهای تولیدکننده نفت اوپک‌پلاس بر موارد زیر تأکید کردند:

۱. تصمیم‌ دهمین نشست وزیران کشورهای عضو و غیر عضو اوپک (۱۲ آوریل ۲۰۲۰) که پس از آن در نشست‌های بعدی از جمله در نوزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک‌پلاس (۱۸ ژوئیه ۲۰۲۱) هم تأیید شده بود، مورد تأکید قرار گرفت.

۲. برنامه تسهیل توافق کاهش تولید و سازوکار تعدیل ماهانه تولید - که در نوزدهمین نشست وزیران اوپک پلاس تصویب شده بود - دوباره تأیید و بر اساس آن مقرر شد مجموع عرضه ماهانه اوپک‌پلاس در مارس ۲۰۲۲ نیز ۴۰۰ هزار بشکه در روز و بر اساس جدول زیر افزایش یابد.

بیانیه بیست‌ و ششمین نشست وزارتی اوپک‌پلاس



۳. بر اهمیت حیاتی پایبندی کامل به سهمیه تولید اعضا و سازوکار جبران تخطی‌ها دوباره تأکید و فرصت ایجادشده برای جبران تخطی‌ها تا پایان ژوئن ۲۰۲۲ تمدید شد. کشورهای خاطی باید برنامه‌های جبرانی خود را بر اساس بیانیه پانزدهمین نشست وزارتی اوپک و غیر اوپک ارائه دهند.

۴. در پایان مقرر شد بیست‌وهفتمین نشست مشترک وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک (اوپک‌پلاس) ۳۱ مارس ۲۰۲۲ (۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۱) برگزار شود.

کد خبر: ۱۳۸٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha