۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
مطب ارزانی به بزرگی یک کشور؛ اروپایی ها برای درمان به ترکیه می‌آیند
بازار گزارش می دهد؛

مطب ارزانی به بزرگی یک کشور؛ اروپایی ها برای درمان به ترکیه می‌آیند

طبق گزارشهای موجود ترکیه توانسته است سهم زیادی ازگردشگران حوزه سلامت را به خود جذب کند و از این محل درآمد زیادی به دست بیاورد.

بازار؛ گروه بین الملل: گردشگری سلامت یکی از صنایعی است که در دوران کرونا با آسیب بزرگی روبرو شد ولی به نظر می رسد با از سر گیری پروازهای بین المللی و از میان برداشته شدن چالشهای مرتبط با دوره کرونا بازهم شاهد افزایش شمار گردشگران این حوزه باشیم.

البته در مورد اینکه این صنعت چگونه می تواند در یک کشور رشد کند یا به مرحله کسب درآمد برسد مسایل زیادی مطرح می شود. یکی از این مسایل توسعه زیر ساختها و امکان دسترسی به خدمات مناسب به بیماران و همراهان آنها است.

باید به این نکته توجه کرد که معمولا افرادی که برای درمان به یک کشور دیگر سفر می کنند، با یکی از اعضای خانواده همراه می شوند و به همین دلیل علاوه بر خدمات درمانی نیاز به خدمات دیگری هم وجود دارد به عنوان مثال مراکز اقامتی کم هزینه یا مراکز ارایه دهنده غذاهای ارزان قیمت. حال به نظر می رسد ترکیه برنامه ریزی های زیادی را برای جذب مسافران در این حوزه انجام داده است و گزارشهای اولیه از موفقیت این کشور در این حوزه خبر می دهد.

طبق گزارشهای منتشر شده توسط روزنامه الصباح، گردشگران اروپایی برای دریافت خدمات درمانی به ترکیه روی اورده اند و آمارها از افزایش شمار این گردشگران در شهرهای مختلف ترکیه حکایت دارد.

طبق این گزارش شهرهای زیادی در ترکیه اقدام به ارایه خدمات بهداشتی با کیفیت بالا و هزینه های مناسب به اروپایی ها می کنند و انها برای دریافت این خدمات نیازی به سفر به یک یا دو شهر خاص ندارند.

این روزنامه نوشت: «گردشگران می توانند از طریق وب سایتهای مراکز درمانی ، بهترین مرکزی که می تواند خدمات مد نظر آنها را ارایه دهد را انتخاب کنند و حتی از طریق مشاوره آنلاین هم اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل کنند. دنیای آنلاین می تواند بهترین ابزار را در جهت توسعه گردشگری سلامت در اختیار کشورها قرار دهد و ترکیه از این ابزار به بهترین شکل استفاده می کند.»

در دو سال گذشته وب سایتهای مراکز درمانی در ترکیه توسعه پیدا کرده اند و هر اطلاعاتی که افراد نیاز دارند در اختیار آنها قرارمی گیرد. پزشکانی هم اقدام به ارایه خدمات مشاوره آنلاین به افراد می کنند که در انتخاب بهترین مرکز درمانی بسیار مهم است.

از طرف دیگر سازمانی برای مدیریت گردشگران درمانی در ترکیه راه اندازی شده است. این سازمان وظیفه برنامه ریزی برای جذب این گردشگران و ارایه خدمات لازم به آنها در دوره حضورشان در کشور را دارد. این خدمات شامل کمک به انتخاب محل اقامت، انتقال پول و انتقال تمامی امکانات لازم برای طی دوره درمان در ترکیه می شود.

اخیرا ارزش بازار گردشگری سلامت در دنیا به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در سال رسیده است و هر فردی که به طور متوسط ۱۰ هزار دلار برای هر سفر درمانی هزینه می کند. این سفرهای درمانی تنها برای درمان بیماریهای سخت یا عمل های جراحی بزرگ نیست. بسیاری از اروپایی ها برای دریافت خدمات دندانپزشکی، کاشت مو و حتی درمان بیماری ارتروز به ترکیه سفر می کنند.

دلیل اینکه ترکیه توانسته است در زمینه گردشگری سلامت پیشرفت کند، نرخ بالای اعمال جراحی موفق در این کشور و سطح بالای دسترسی به تجهیزات مدرن پزشکی و درمانی عنوان شده است. از طرف دیگر هزینه های درمانی در این کشور نسبت به اروپای غربی بسیار پایین است و به همین دلیل بیماران ترجیح می دهند برای دریافت خدمات درمانی به این کشور سفر کنند.

کد خبر: ۱۳۸٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      48 4
      همسايگان پيشرفته باعث پيشرفت ما هم خواهند شد.
    • بنابلی IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      1 0
      چندین سال هست در شهر بناب آذربایجان شرقی قرار هست مراکز درمانی احداث کنند که متاسفانه بعضی مانع ها اداری و بهداشتی منطقه ای ای کاش این موانع زود برکنار شود شاید گردشگر سلامت به منطقه هم بیشتر آمده و حاصل این عمل به کل شمال غرب تاثیر مثبت بگذارد
    • علی IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      2 0
      ترکیه نظم و قانون داره مثل ایران ما درب داغون و پارتی بازی نیست
    • آراز IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      2 0
      مدیریت صحیح وسیاست قوی، رشد اقتصادی رشد سیاسی ورفاه برای مردم خود، نشانه های از عظمت یک کشور، بله اینها همه یعنی ترکیه