۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
استقبال از سرمایه‌گذاری قرقیزستان در بنادر جنوبی ایران
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد

استقبال از سرمایه‌گذاری قرقیزستان در بنادر جنوبی ایران

یادداشت‌ تفاهم همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و شرکت هلدینگ ملی قرقیزستان­ با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و مشاور رئیس جمهور قرقیزستان امضا شد.

به گزارش بازار، علی‌اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست با مشاور رئیس‌جمهور قرقیزستان با اشاره به ظرفیت و آمادگی این سازمان برای همکاری با بخش خصوصی، تاکید کرد: با توجه به تعرفه‌ها و قوانین‌ و مقررات، شرایط حضور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در بنادر و پسکرانه‌های بندری در ایران فراهم است.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی با تهیه پیش‌نویس قرارداد و بررسی آن در کمیته مشترکی، از حضور سرمایه‌گذاران قرقیزستانی در بنادر جنوبی ایران استقبال می‌کند.

به گفته وی، سرمایه‌گذار و بخش‌خصوصی قرقیزستانی می‌تواند با تاسیس دفتر در منطقه آزاد کیش و یا منطقه آزاد قشم، از تسهیلات و امکانات منطقه آزاد تجاری استفاده کند.

در این نشست مشاور رئیس جمهور قرقیزستان از علاقه بیشکک برای توسعه روابط و همکاری‌های مشترک تجاری و اقتصادی با ایران صحبت کرد و خواهان عملیاتی شدن هرچه سریع تر همکاری‌ها شد.

تنگیز بولتوروک ایاپ برگن اولو گفت: با توجه به تغییرات و مشکلاتی که در ترانزیت کالا از غرب داریم، خواهان استفاده از مسیرهای ترانزینی شرق و استفاده از بنادر ایران برای ترانزیت کالا هستیم.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، خسرو سرایی؛ مدیرکل ترانزیت، لجستیک و موافقتنامه‌های بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام آمادگی کامل این سازمان برای حمایت از سرمایه‌گذاری طرف قرقیزستانی، از تشکیل کارگروهی مشترک برای بررسی جزئیات روند همکاری و فعالیت سرمایه‌گذاران در بنادر شهید رجایی و بنادر جنوبی کشور خبر داد.

کد خبر: ۱۳۸٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha