۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
ایجاد ۲۲۵ هزار شغل برکت با حمایت از صنایع بزرگ و کوچک
با مشارکت بنیاد برکت در آران و بیدگل انجام شد؛

ایجاد ۲۲۵ هزار شغل برکت با حمایت از صنایع بزرگ و کوچک

کرج- مدیرعامل بنیاد برکت گفت: حمایت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از واحدهای تولیدی و صنعتی ایجاد اشتغال برای ۲۲۵ هزار نفر را به دنبال داشته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، محمد ترکمانه در حاشیه مراسم افتتاح طرح مشارکتی این بنیاد در شهرستان آران و بیدگل گفت: حمایت و توانمندسازی اقتصادی ۹۳۰ واحد بزرگ، متوسط و کوچک تولیدی و صنعتی در قالب مدل‌های بنگاه‌محور، تسهیلات‌محور، کارگاهی و مشارکت مدنی باعث ایجاد ۲۲۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور شده است.

ترکمانه با بیان اینکه حجم کل سرمایه‌گذاری برای حمایت و توانمندسازی این ۹۳۰ واحد تولیدی و صنعتی بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد ریال است، در مورد این طرح مشارکتی گفت: این واحد تولید اسباب‌بازی، بازی‌های فکری و ابزار کمک آموزشی با حمایت ۳۰ میلیارد ریالی در قالب مشارکت مدنی مشغول به فعالیت شده است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد برکت این میزان اعتبار را برای تکمیل سرمایه در گردش و فاز توسعه در اختیار این واحد تولیدی قرار داده است، از اشتغال ۲۰۰ نفر در این واحد تولید اسباب‌بازی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶۰ نفر به شکل مستقیم در این واحد تولیدی مشغول به کار شده‌اند و ۱۴۰ نفر دیگر نیز به صورت غیرمستقیم و اشتغال خانگی با آن همکاری دارند.

ظرفیت تولید یک میلیون قطعه اسباب بازی در سال
مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: اغلب افرادی که در این واحد تولید اسباب‌بازی، بازی‌های فکری و ابزار کمک آموزشی به کار گرفته شده‌اند از اقشار آسیب‌پذیر جامعه از جمله معلولان، افراد کم‌توان و زنان سرپرست خانوار هستند.

وی یادآور شد: حمایت بنیاد برکت باعث احیا و فعالیت مجدد این واحد تولیدی شده است و در حال حاضر ظرفیت تولید یک میلیون قطعه اسباب بازی در سال را دارد.

ترکمانه از آمادگی بنیاد برکت برای مشارکت در توسعه این واحد تولید اسباب‌بازی خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم که با اجرای فاز توسعه و افزایش میزان تولید، فرصت اشتغال برای افراد بیشتری از اقشار آسیب‌پذیر در منطقه آران و بیدگل ایجاد شود.

مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح فعالیت‌های این بنیاد در حوزه توانمندسازی اقتصادی در استان اصفهان اظهار داشت: بنیاد برکت تاکنون از ۱۲ شرکت در قالب طرح اقتصادی بنگاه‌محور و ۲۱ واحد تولیدی در قالب مدل تسهیلات‌محور حمایت کرده و در این بنگاه‌های صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک سرمایه‌گذاری و مشارکت نموده است.

وی افزود: بنیاد همچنین از سه واحد تولید تن ماهی، صنایع دستی و اسباب‌بازی در استان اصفهان در قالب مدل مشارکت مدنی حمایت و پشتیبانی کرده است.

گفتنی است، مدیرعامل بنیاد برکت در سفر به استان اصفهان علاوه بر افتتاح واحد مشارکتی تولید اسباب‌بازی در آران و بیدگل، از دیگر طرح مشارکت مدنی تولید صنایع دستی آقاجانی در شهرک صنعتی دولت آباد نیز بازدید کرد.

کد خبر: ۱۳۸٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha