۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
تحقق ساماندهی تردد ناوگان حمل‌ونقل بین‌المللی با نصب ردیاب‌های درون خودرویی
مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری عنوان کرد

تحقق ساماندهی تردد ناوگان حمل‌ونقل بین‌المللی با نصب ردیاب‌های درون خودرویی

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری از ساماندهی تردد ناوگان حمل‌ونقل بین‌المللی به خارج از کشور از طریق نصب ردیاب‌های درون‌خودرویی، اتاق بازرگانی ایران خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جواد هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری، گفت: با راه‌اندازی سامانه نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل بین‌المللی و برقراری موفقیت‌آمیز ارتباط سامانه مذکور با سامانه مدیریت تردد مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، امکان بهره‌برداری موثر از این اقدام ارزشمند برای پایش مطلوب ناوگان حمل و نقل بین المللی که همواره مورد تاکید مراجع ذیربط داخلی و بین‌المللی بوده، مهیا شده است.

وی با بیان اینکه این سامانه کارایی خود را به خوبی در دوره پاندمی ویروس کرونا نشان داد، عنوان کرد: در آینده نیز ابزار مناسب و قابل وثوقی برای الحاق کشور به کنوانسیون بین‌المللی کار خدمه(AETR) و سایر موافقتنامه‌ها و کنواسیون‌های بین‌المللی مرتبط با امور گمرکی و حمل‌ونقل بین‌المللی به ویژه در مسیر کشورهای اروپاییو حوزه TIR خواهد بود.

هدایتی اطهار کرد: امروز به کارگیری فناوری دیجیتال برای شرکت‌های بازرگانی و حمل‌ونقل بین‌المللی که علاقمند به ارائه خدمات مطلوب و شفاف به‌ طرف‌های قرارداد هستند، رویکردی پیش‌رو بوده و از اهمیت مضاعفی برخوردار است، همچنین استفاده از سیستم‌های نوینردیابی ناوگان و کالا، منجر به بهینه‌سازی خدمات حمل‌ونقل، لجستیک و کاهش ریسک قاچاق که مشکلات عدیده‌ای برای فعالان این حوزه، مراجع نظارتی، قضایی و دستگاه دیپلماسی به‌ وجود می‌آورد، شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: این گام ارزشمند، زیرساخت موثری را برای بهبود فرآیندهای کسب و کار بنگاه‌های اقتصادی صادرات محور و فعال در زمینه ترانزیت از قلمرو کشور فراهم کند.

براساس اعلام سازمان راهداری و خمل و نقل جاده‌ای، ‌ مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی این سازمان بیان کرد: ساماندهی تردد ناوگان حمل‌ونقل بین‌المللی به خارج از کشور از طریق نصب ردیاب‌های درون‌خودرویی، با همکاری خوب و سازنده بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران محقق شد.

کد خبر: ۱۳۸٬۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha