۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
برنج ایرانی صدرنشین افزایش قیمت در بهمن‌ ماه
مرکز آمار ایران اعلام کرد

برنج ایرانی صدرنشین افزایش قیمت در بهمن‌ ماه

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران قیمت برنج ایرانی درجه یک در میان خوراکی ها بیشترین افزایش قیمت را داشته و قیمت آن در عرض یک ماه ۱۸,۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش بازار، مرکز آمار ایران متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری را در بهمن امسال اعلام کرد. بر مبنای این گزارش در گروه نان و غلات اقلام «برنج ایرانی درجه یک» با ١٨.٢ درصد، «برنج خارجی درجه یک» با ۵.٨ درصد و «شیرینی خشک» با چهار درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

همچنین در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها، «گوشت گوسفند» با ۵.٣ درصد، «گوشت گاو یا گوساله» با ٢.٦ درصد و «ماهی قزل آلا» با ١.١ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن هم بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «کره حیوانی پاستوریزه» با ١.٧ درصد و «شیرخشک» با ١.٢ درصد بوده است. همچنین در این گروه «تخم مرغ ماشینی» با ٣.٨- درصد، «روغن مایع» و «روغن نباتی جامد» با ١- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

به علاوه بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل در گروه میوه و خشکبار مربوط به «موز» با ١٢ درصد، «هندوانه» با ٨.١ درصد و «لیموترش» با ٦.٣ درصد بوده است.

در گروه سبزیجات و حبوبات هم بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «سیب‌زمینی «با ٢٦.١ درصد، «بادمجان» با ١٩.٢ درصد و «کدو سبز» با ١٨ درصد بوده است. این در حالی است که در این گروه «هویج فرنگی» با ١.١- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

همچنین در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها بیشترین افزایش قیمت مربوط به «قند» با ٧.٣ درصد، «شکر» با ٦.٢ درصد و «سس گوجه فرنگی» با ٣.٤ درصد بوده است.

کد خبر: ۱۳۸٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha