۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۱
مجلس آماده استفاده از همه ابزارها برای تسهیل مجوزها
عضو ناظر مجلس در هیات مقررات‌زدایی مطرح کرد

مجلس آماده استفاده از همه ابزارها برای تسهیل مجوزها

عضو ناظر مجلس در هیات مقررات‌زدایی گفت: درصورت همکاری نکردن وزارتخانه هایی مانند جهاد کشاورزی، صمت و ارشاد، مجلس از ابزار های قانونی خود استفاده خواهد کرد.

به گزارش بازار به نقل از محسن علیزاده در حاشیه نشست هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار در جمع خبرنگاران درباره وضع همکاری دستگاه‌ها در تسهیل صدور مجوزها افزود: با وجود الزام قانونی که برای همکاری دستگاه‌ها وجود داشته برخی وزارتخانه ها مانند جهادکشاورزی؛ صمت؛ گردشگری و فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری مطلوبی نداشتند؛ اینها وزارتخانه های پرمتقاضی هستند و در روز بیش از ۵۰۰ نفر به هریک از این دستگاه‌ها برای گرفتن یک مجوز کسب و کار مراجعه می کنند.

وی اضافه کرد: اگر وزارتخانه ها همکاری مطلوب با هیئت مقرارت زدایی بر اساس تکلیف قانونی که مشخص شده نداشته باشند مجلس از همه ابزارهای قانونی خود مانند سئوال و تذکر به وزرا را در وهله اول مد نظر قرار خواهد داد و اگر اتفاقی روی نداد و تحرک جدی در دستگاه مشاهده نشد این موضوع به عنوان ترک فعل و انجام ندادن تکلیف قانونی قلمداد می شود که حتما در کمیسیون اقتصادی مجلس پرونده آنها بررسی و به قوه قضائیه ارجاع خواهد شد.

علیزاده گفت: یکی از موضوعاتی که با آغاز بکار دولت سیزدهم انتظار جدی در بهبود آن در جامعه وجود داشت موضوع بهبود فضای کسب و کار و شفاف سازی صدور مجوزها بود که در آخرین جلسه هیئت مقررات زدایی شاهد بودیم بسیاری از مجوزها از سوی دستگاه‌ها بطور شفاف اعلام و در درگاه ملی صدور مجوزها ثبت شد و بعد از این باید مطابق با ضوابط و قوانینی که در این درگاه ثبت می شود آن مجوز را به فرد متقاضی بدهند.

این نماینده مجلس افزود: بنظرم فرصت قانونی ۱۸ اسفند برای اتصال به درگاه ملی مجوزها تمدید نخواهد شد مگر درمواردی که با درخواست دستگاه خاصی و تصویب در هیئت مقرارت زدایی همراه باشد.

کد خبر: ۱۳۸٬۱۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha