۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
سرمایه‌گذاری ۱۴۸ میلیارد دلاری در پارس جنوبی
مدیر عامل پارس جنوبی خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۱۴۸ میلیارد دلاری در پارس جنوبی

بوشهر- اسدی مدیر عامل پارس جنوبی از سرمایه‌گذاری ۱۴۸ میلیارد دلاری در پارس جنوبی خبر داد و گفت: بیش از ۷۰ هزار نفر در پارس جنوبی شاغل هستند.

سخاوت اسدی در حاشیه نشست رسانه و صنعت در عسلویه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین مناطق نفت و گاز و پتروشیمی در خاورمیانه است و سهم بالایی از درآمد ناخالص ملی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: استقرار ۲۴ فاز پالایشگاهی و بیش از ۴۰ مجموعه پتروشیمی نشانه جایگاه ویژه این منطقه است و روز بروز شاهد توسعه بیشتر این منطقه هستیم.

مدیر عامل منطقه ویژه پارس جنوبی خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از ۱۴۸ میلیارد دلار در پارس جنوبی سرمایه‌گذاری شده و البته شاهد درآمد زایی بسیار خوبی برای کشور نیز هستیم.

اسدی یادآور شد: بیش از ۷۰ درصد گاز کشور در پارس جنوبی تولید و فرآوری می‌شود و سبد انرژی کشور وابستگی بالایی به پارس جنوبی دارد.

وی بیان کرد: اشتغال نیروهای بومی در پارس جنوبی از اولویت‌های صنعت نفت است و همه توان خود را برای تحقق این مهم به کار می‌گیریم.

مدیر عامل پارس جنوبی از اشتغال ۷۰ هزار نفر در منطقه پارس جنوبی خبر داد و ابراز داشت: پارس جنوبی بزرگترین منطقه کارگاهی کشور است و با سرمایه‌گذاری بیشتر شاهد رونق و توسعه بیشتر در این منطقه خواهیم بود.

کد خبر: ۱۳۸٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha