۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
 اوکراین قربانی سیاست‌های آمریکا است| خواستار توقف جنگ هستیم
رهبر معظم انقلاب:

اوکراین قربانی سیاست‌های آمریکا است| خواستار توقف جنگ هستیم

حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب فرمودند: مردم عامل استقلال کشورها هستند، اگر مردم در اوکراین وارد میدان میشدند، وضع دولت و مردم اوکراین این‌طور نمی‌شد.

به گزارش بازار، سخنرانی زنده و تلویزیونی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب به مناسبت عید مبعث پیامبر اعظم (ص) با ملت ایران و امت مسلمان جهان انجام شد. این سخنرانی به صورت زنده از پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR و شبکه‌های داخلی و بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی همراه با ترجمه همزمان پخش شد.

محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی به شرح زیر است:

- روز و شب مبعث روز و شبی است که بزرگترین هدیه عالم به برترین بنده خدا یعنی نبی مکرم اسلام اعطا شد، البته بعثت نبی مکرم اسلام هدیه به همه بشریت هم هست.

- اگر در میان ارزش های فراوان اسلام، فقط دو ارزش را در نظر بگیریم آن دو ارزش گسترش عقلانیت و پرورش اخلاق است و تصدیق می‌کنیم که اسلام عالی‌ترین هدیه را به بشریت عطا کرده است ... اینکه اسلام به عقلانیت و گسترش عقلانیت دعوت می‌کند بسیار مهم است و در قرآن ده‌ها مورد و شاید هم صد مورد وجود دارد که با تعابیر مختلف، خدای متعال مخاطبان و آحاد مردم را به تفکر دعوت کرده است.

- در مورد گسترش مفاهیم اخلاقی و پرورش اخلاقی هم همین بس که اسلام در صدر اهداف بعثت، اخلاق و تزکیه را ذکر کرده است.

- بعثت رسول اکرم اسلام(ص) چیزی را تحقق بخشید که به نظر محال و ناممکن بود و آن این بود که از مردم جزیره العرب دوران جاهلیت، یک امت با فضیلت ساخت که به نظر چنین چیزی با نگاه عرفی، محال به نظر می‌رسید. مردم آن دوران عربستان مردمانی بی‌هدف، به شدت نادان و دچار فتنه‌های بزرگ، نداشتن علم و معرفت و اخلاق و ... با همه اینها به شدت متکبر و خشن و حق‌ناپذیر و لجوج بودند. اما پیامبر اکرم(ص) از همین مردم یک ملتی ساخت که متحد، با فضیلت، فداکار و دارای عالی ترین خلقیات بود. و بعد هم در کمتر از ۲۰ سال آوازه جهانی پیدا کردند و توانستند فکر و اندیشه خود را منتشر کنند.

- هرگاه اراده آحاد مردم تابع اراده الهی بشود، انسان‌ها کارهایی را می‌توانند انجام بدهند که به نظر ناممکن است. در طول تاریخ همین تجربه نبوی قابل تکرار است؛ این تجربه البته با تفاوت‌هایی برای ملت ایران اتفاق افتاد و آن عبارت بود از ریشه کنی سلطنت در این مملکت.

- این در حالی بود که پشتیبان این حکومت سلطنتی در کشور آمریکا، انگلیس و حتی این اواخر شوروی سابق بود که همگی از حکومت پهلوی دفاع می کردند، اما ملت ایران توانست ریشه کنی این حکومت را تحقق ببخشد.

- بر خلاف نظر خیلی‌ها، نقطه اوج نهضت نبوی، تشکیل حکومت بود که مقدمات آن را خود پیامبر اکرم (ص) به وجود آورد.

- نمونه واضح و کامل جاهلیت مدرن آمریکا است و از همه جای دنیا جاهلیت در آنجا شدیدتر و سهمناک تر است. آمریکا یک رژیمی است که اخلاقیات ناپسند در آن ترویج می شود و تبعیض در آن روز به روز بیشتر می شود و ثروت ملی روز به روز بیشتر به سمت ثروتمندان کشیده می شود. کشوری به ثروتمندی آمریکا وضعی دارد که وقتی کمی سرما یا گرما زیاد می‌شود عده‌ای در خیابان می میرند.

- مظهر جاهلیت مدرن و مظهر تبعیض و بحران سازی در دنیا آمریکا است. اساسا رژیم ایالات متحده یک رژیم بحران ساز و بحران زیست است و از بحران‌های گوناگون ارتزاق می‌کند. آمریکا یک رژیم مافیایی است، مافیای سیاسی، اقتصادی، اسلحه سازی و انواع و اقسام مافیاهایی که سیاست های این کشور را در دست دارند و کنترل کشور در دست آنها است و کسانی را روی کار می آورند و کسانی را برکنار می کنند و این رژیم مافیایی احتیاج دارد که در اطراف دنیا در جاهایی بحران وجود داشته باشد به همین دلیل کانون‌های بحرانی را خلق می کنند.

- داعش سگ دست آموز آمریکایی‌ها بود؛ امروز به نظر من اوکراین هم قربانی این سیاست است و قضایای اوکراین هم مربوط به سیاست آمریکا است و آمریکا اوکراین را به این نقطه کشاند. ورود به مسائل داخلی آن کشور و راه اندازی اجتماعات علیه دولت ها و کودتای رنگی درست کردن و حضور سناتورهای آمریکایی در داخل اجتماعات معارضه، به چنین جاهایی منتهی می شود.

- ما البته با جنگ و تخریب در هر جای دنیا مخالفیم، کشته شدن مردم و تخریب زیربناهای ملت‌ها اینها را تایید نمی کنیم و این حرف ثابت ماست. ما مثل غربی‌ها نیستیم که اگرچه بمب را بر روی کاروان عروسی در افغانستان بریزند آن را مبارزه با تروریسم عنوان کنند. آمریکا در شرق سوریه چکار می‌کند؟ چرا نفت سوریه و پول افغانستان را می‌دزدند؟ چرا در منطقه غرب آسیا از جنایات صهیونیست‌ها دفاع می‌کنند؟

- البته در اوکراین خواستار توقف جنگ هستیم و می خواهیم جنگ تمام شود، منتهی علاج هر بحرانی صرفا در صورتی ممکن است که ریشه شناخته شود که ریشه بحران در اوکراین سیاست‌های آمریکا و غربی‌ها است.

- مردم عامل استقلال کشورها هستند، اگر مردم در اوکراین وارد میدان میشدند، وضع دولت و مردم اوکراین این‌طور نمی‌شد.

کد خبر: ۱۳۸٬۱۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha