۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
 ثبت نام ۶۰۰ هزار نفر برای بیمه بیکاری/ ۷ میلیون شغل در معرض آسیب قرار دارد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

ثبت نام ۶۰۰ هزار نفر برای بیمه بیکاری/ ۷ میلیون شغل در معرض آسیب قرار دارد

کرمان - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تاکنون در کشور ۶۰۰ هزار نفر در کشور و ۱۹ هزار نفر در استان کرمان درخواست بیمه بیکاری داده اند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد رضا پورابراهیمی ظهر یکشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه در شرایط فعلی سلامت و اقتصاد مردم دو مسئله مهم و محوری است، اظهار کرد: تاکنون در کشور ۶۰۰ هزار نفر در کشور و ۱۹ هزار نفر در استان درخواست بیمه بیکاری داده اند لذا باید به تبعات و آثار این مسئله هم توجه شود.

وی با بیان این مطلب که در کشور سه میلیون واحد صنفی شامل پوشش بیمه اجباری نمی شود، اظهار داشت: چنانچه این سه میلیون صف دچار چالش شوند، هفت میلیون شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم متضرر می شوند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئله بیمه بیکاری کارگران زغالسنگ کرمان در فاصله زمانی یک ماهه، افزود: نحوه پرداخت بیمه بیکاری کارگران این شرکت زغالسنگ باید به گونه ای باشد که مشکلی برای مشاغل زیان آور و سخت در این حوزه به وجود نیاید.

پورابراهیمی تصریح کرد: مدیریت حاشیه شهر یکی از شاخص های مهم جهت کنترل ویروس کرونا در کرمان است که یکی از مصادیق آن مرتفع کردن مشکل آبرسانی به این مناطق است که پیشنهاد می شود که از اعتبار ستاد برای حل مشکل آبرسانی حاشیه شهر استفاده شود.

در جلسه امروز ستاد استانی مقابله با کرونا مصوب شد فعالیت رسمی معادن زغالسنگ این استان از فردا به صورت رسمی آغاز شود.

کد خبر: ۱۳٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha