۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
تمدید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ گروه اقتصادی
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی خبر داد

تمدید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ گروه اقتصادی

مسیحی، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی از تمدید سر رسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده فقط برای ۱۰ گروه اقتصادی تا پایان روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری در کشور خبر داد.

به گزارش بازار به محمد مسیحی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: توضیح اینکه تا این تاریخ محاسبه و مطالبه جریمه تاخیر موضوع ماده ۲۳ قانون مالیات برارزش افزوده برای گروه های مزبور موضوعیت ندارد.

وی اظهارداشت: تمامی مودیان مالیاتی حداکثر تا ۳۱ فروردین ماه سال جاری اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده خود را از طریق WWW.EVAT.IR تسلیم و نسبت به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خود اقدام کنند.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: گروه های ۱۰ گانه اقتصادی آسیب دیده از کرونا نیز همانند دیگر مودیان باید تا ۳۱ فروردین اظهارنامه مالیاتی را تسلیم اما از آخر اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خود اقدام خواهند کرد.

وی افزود: گروه های اقتصادی که از سوی کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا به عنوان فعالیت های بسیار آسیب دیده معین شده اند می توان به مراکز تولید وتوزیع غذاهای آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها، طباخی ها، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه ها، اغذیه فروشی ها و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد.

مسیحی بیان داشت: مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع های جهانگردی و گردشگری، مهمانپذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه ها، زائرسراها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی و خدماتی بین راهی و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده ای، ریلی و دریایی و موارد مرتبط به تشخیص وزارت راه و شهرسازی از دیگر گروه های مشمول هستند.

وی تصریح کرد: همچنین از دیگر گروه ها می توان به دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی، تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز، باشگاه ها و مجتمع های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه ای و موارد مرتبط به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی اشاره کرد.

مسیحی در ادامه از تمامی همکاران مالیاتی خود در سراسر کشور خواست برای سایر گروه های اقتصادی هم سعی کنند به اظهارات مودیان اعتماد و اصل را بر برائت بگذارند و مهلت پرداخت قائل شوند چرا که این گروه ها هم در اثر کرونا دچار آسیب شده اند.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور یادآورشد: بطور قطع و یقین طعم شیرین ثمره این اعتماد و همکاری با مردم را در یک فضای بهتری خواهیم چشید.

کد خبر: ۱۳٬۷۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha