۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
غربی‌ها دنبال لغو مرحله‌ای تحریم‌ها هستند| تاکید مذاکره کنندگان ایرانی بر لغو یکجای تمام تحریم‌ها
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس:

غربی‌ها دنبال لغو مرحله‌ای تحریم‌ها هستند| تاکید مذاکره کنندگان ایرانی بر لغو یکجای تمام تحریم‌ها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ایران اِبایی از شفاف سازی فعالیت‌های هسته‌ای که هدف طرف‌های مقابل است، ندارد، گفت: در مقابل این خواسته خواهان لغو تمام تحریم‌ها در یک مرحله هستیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، شهریار حیدری لغو تمامی تحریم های در چارچوب برجام و تحریم هایی که بعد از خروج آمریکا از برجام به ملت تحمیل شد را مورد تاکید قرار داد و گفت: تحریم‌هایی از زمان انقلاب اسلامی به جمهوری اسلامی تحمیل شده است و طی شانزده سال گذشته تحریم‌های بیشتری به مردم تحمیل شد. پس از توافق هسته‌ای و به ویژه بعد از خروج آمریکا از برجام تحریم‌های حقوق بشری هم علیه ایران اعمال کردند که متفاوت از تحریم‌های قبل بود، این تحریم‌ها مسائل اقتصادی و دفاعی ایران را مورد هدف قرار داد و محور آنها ایالات متحده بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: تکلیف تمام تحریم‌ها باید مشخص شود، زیرا دلیلی ندارد که ما مسئله برجام حل شود اما تحریم‌ها همچنان باقی بماند بنابراین تحریم ها باید از اساس لغو شود.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس یازدهم تصریح کرد: بحث ایران و ۵+۱ پیرامون مباحث هسته‌ای و لغو تحریم‌ها است، ایران در این زمینه و برای شفاف سازی فعالیت‌های هسته‌ای بارها اعلام آمادگی کرده و پیش از این هم پایبندی به تعهدات خود را ثابت کرده و آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: تحریم‌ها تا حدودی در اقتصاد ما تاثیر گذاشته است اما جمهوری اسلامی در این شرایط به لحاظ اقتصادی و دفاعی پیشرفت‌هایی داشته است. آمریکا دریافته که تحریم ها تاثیرگذار نیست.

حیدری یادآور شد: ایران اِبایی از شفاف سازی که هدف طرف‌های مقابل است، ندارد اما در مقابل می‌خواهد که تمامی تحریم ها لغو شود. راهبرد جمهوری اسلامی این است که هیچ تحریمی در نهادهای بین المللی علیه ایران باقی نماند تا غربی‌ها به هر بهانه‌ای در اجرای تعهدات برجام کوتاهی کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرف‌های مقابل در مذاکرات تاکید دارند که تحریم‌ها طی چند مرحله لغو شود، آنها می‌خواهند بر اساس اولویت هایی جمهوری اسلامی ایران که در برجام آمده، نسبت به لغو تحریم ها اقدام کنند اما ما تاکنون این موضوع را نپذیرفتیم و تاکید داریم که تمامی تحریم‌ها باید در یک مرحله لغو شود.

کد خبر: ۱۳۷٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      0 0
      خدا کنه تحریما برداشته شود واقعا داریم نفسای اخرا می کشیم خیلی خسته ایم ...???