۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
افزایش صادرات ایران به کشورهای همسایه
معاون اقتصادی وزیر امور خارجه مطرح کرد

افزایش صادرات ایران به کشورهای همسایه

صفری، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه از افزایش صادرات به کشورهای همسایه خبر داد.

به گزارش بازار، مهدی صفری معاون اقتصادی وزیر امور خارجه از افزایش صادرات به کشورهای همسایه خبر داد.

صفری گفت: در ۶ ماه گذشته صادرات کشورمان به کشورهای همسایه از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است. میزان صادرات به برخی کشورهای همسایه حتی تا ۲۰۰ درصد رشد را هم نشان می‌دهد.

وی افزود: در حالی که بیش از ۲۰ ارگان در خصوص مرزها تصمیم گیری میکنند، دولت به دنبال مدیریت واحد مرزهاست که موجب تسریع درفرایند صادرات و افزایش آن می‌شود. هم اکنون وزرات راه این مسوولیت را به صورت مستقیم برعهده دارد، اما برای افزایش صادرات محصولات و صدور خدمات به ویژه به کشورهای همسایه به دنبال آن هستیم تا مدیریتی واحد در حوزه مرزها انجام وظیفه کند.

صفری در ادامه با بیان اینکه میزان صادرات محصولات کشورمان به چین از ۳۰۰ میلیون دلار فراتر رفته است گفت: یک نفر از وزرات خارجه کشورمان و یک نفر از وزارت خارجه چین، مسئول پیگیری اجرای قرارداد ۲۵ ساله شده اند.

وی چین را بازار مناسبی برای محصولات ایرانی به ویژه در بخش کشاورزی دانست و افزود: میوه، آبزیان، عسل و میگو سبد مهمی برای صادرات به چین محسوب میشوند.

معاون اقتصادی وزیر خارجه همچنین گفت با اخذ مجوز صادرات محصولاتی مانند سیب، کیوی و پرتقال فضای بیشتری برای صادرات محصولات کشاورزی کشورمان به چین ایجاد می‌شود.

کد خبر: ۱۳۷٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha