۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳
هفت میلیارد تومان تسهیلات به طرح های گردشگری کردستان اختصاص یافت
مدیرکل میراث فرهنگی کردستان:

هفت میلیارد تومان تسهیلات به طرح های گردشگری کردستان اختصاص یافت

سنندج - مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کردستان از اختصاص ۷میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات به پنج طرح‌ گردشگری در استان خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری بازار و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، یعقوب گویلیان گفت: طرح‌های مصوب شده شامل سفره‌خانه سنتی کانی در حمام عبدالخالق، اقامتگاه سنتی در محل منزل آزموده اردلان، اقامتگاه سنتی در منزل عرب‌زاده، اقامتگاه سنتی در محل منزل ملک‌التجار و واحد پذیرایی در کامیاران است.

وی اظهار داشت: برای تکمیل این ۵ طرح مبلغ ۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات، از محل اعتبارات کمیته تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور پرداخت می‌شود.

مدیرکل میراق فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان عنوان کرد: با بهره‌برداری این طرح‌ها، برای بیش از ۴۰ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

گویلیان با بیان اینکه استان کردستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش گردشگری است، افزود: حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری می‌تواند زمینه مساعدی برای توسعه اقتصادی استان باشد.

وی با اشاره به تسهیل شرایط در راستای حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان کردستان، یادآور شد: انتظار می رود که در سایه اقدامات صورت گرفته زمینه برای ارتقاء زیرساخت های بخش گردشگری در این استان فراهم شود.

کد خبر: ۱۳۷٬۸۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha