۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
آخرین وضعیت قرارداد ۱۰ هزار مگاواتی تجدید پذیر ساتبا

آخرین وضعیت قرارداد ۱۰ هزار مگاواتی تجدید پذیر ساتبا

مدیر کل حوزه ریاست ساتبا گفت: قرارداد احداث نیروگاه برای تولید ۱۰ هزار مگا وات برق تجدیدپذیر، در حال انجام است.

به گزارش بازار، جعفر محمدنژاد سیگارودی، سخنگوی ساتبا، گفت: توسعه ۱۰ هزار مگاوات بر اساس منابع مالی ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید و در بحث کلان، منابع مالی ناشی از مصرف سوخت صرفه جویی شده خواهد بود، زیرا در تولید سوخت تجدیدپذیر از منابع فسیلی نظیر گاز استفاده نمی‌شود.

مدیر کل حوزه ریاست ساتبا تاکید کرد: این ظرفیت قابل توجه، ذیل قانون اصلاح الگوی مصرف است و باید مجوزهای قانونی داشته باشد که مهم‌ترین آن اخذ مجوز مالی از شورای اقتصاد است و در همین راستا تشکیل کارگروه‌های تخصصی با سازمان برنامه و بودجه ادامه دارد.

سیگارودی ضمن اشاره به پیش بینی احداث ۷ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی و ۳ هزار مگاوات بادی، ادامه داد: منتظر اخذ مجوز از شورای اقتصاد هستیم.

سخنگوی ساتبا اضافه کرد: سازمان ساتبا برای زیرساخت کار، که شامل منطقه برای احداث نیروگاه، مجوز اتصال به شبکه و مجوز محیط زیست است با استانداری‌ها به جمع بندی رسیده است.

سیگارودی ادامه داد: ۹۰ هزار مگا وات از شرکت‌های متعدد، برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر، پیشنهاد دریافت شد که اهلیت بیش از ۵۰ هزار مگاوات آن‌ها تایید شد.

مدیر کل حوزه ریاست ساتبا، خاطر نشان کرد: در قراردادهایی که بخش خصوصی اقدام به احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر می‌کنند، با عددی که برای خرید برق آن‌ها اعلام شده، پیش بینی بازگشت سرمایه و سود ۷ و نیم سال است، اما با مشوق‌های در نظر گرفته شده این عدد به ۴ سال رسیده است، برای نیروگاه‌های بادی نیز پیش بینی ۹ سال بازگشت سرمایه است که این رقم هم کاهش داشته است، اما در این مدت باید برق را به ساتبا بفروشند.

کد خبر: ۱۳۷٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha