۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
مدیریت سرمایه در فارکس

مدیریت سرمایه در فارکس

اگر به بازار معاملاتی فارکس علاقه‌مند هستید و مدت کوتاهی است که وارد این بازار شده‌اید، اولین قدمی که باید برای رشد و پیشرفت در بازار معاملاتی فارکس آموزش ببینید، مدیریت سرمایه در فارکس است.

به گزارش بازار، اگر به بازار معاملاتی فارکس علاقه‌مند هستید و مدت کوتاهی است که وارد این بازار شده‌اید، اولین قدمی که باید برای رشد و پیشرفت در بازار معاملاتی فارکس آموزش ببینید، مدیریت سرمایه در فارکس است. فردی که به تازگی معاملات خود را در این بازار شروع کرده است، از طریق مدیریت سرمایه، می‌تواند به یک معامله گر حرفه‌ای و کاربلد تبدیل شود.

تریدرها در بازار فارکس با استفاده از مدیریت سرمایه، باید به طور مکرر معاملات خود را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند. در این بازار، اگر با چشمان بسته قدم بردارید، خیلی زود تمامی سرمایه خود را از دست خواهید داد.

یک استراتژی فارکس به شما کمک می‌کند نه تنها سرمایه خود را در این بازار حفظ کنید، بلکه میزان درآمد خود را نیز افزایش دهید. فراموش نکنید این فضا با رویابافی و خیال پردازی جلو نمی رود و شما نمی توانید با گفتن اینکه «اگر بخواهم، می توانم در این بازار معاملاتی، میلیونر شوم» به اهداف خود برسید. در این مطلب به طور کامل درباره روش‌های مختلف مدیریت سرمایه در فارکس، صحبت می کنیم.

انواع سبک مدیریت سرمایه در فارکس

شما زمانی می‌توانید به طور کامل سبک مدیریت سرمایه در فارکس را اجرا کنید که به دو موضوع توجه بیشتری داشته باشید. این دو موضوع به این شرح است؛

۱. شما این امکان را دارید که با استفاده از معاملات کوچک اما با تعداد زیاد، سود بیشتری به دست آورید. در این صورت می توانید از استراتژی اسکالپ استفاده کنید.

۲. این امکان را دارید که با استفاده از معاملات بزرگ اما با تعداد کم، به درآمد و سرمایه زیادی دست پیدا کنید.

در هر دو روش شما در مسیر درستی قرار دارید و در بازار فارکس موفق خواهید بود؛ اما به شرط اینکه به چند اصل مهم نیز توجه کنید.

۱. متعادل ریسک کنید.

مدیریت سرمایه در فارکس

سعی کنید در ابتدای کار و آغاز راه معاملات خود در این بازار جهانی، درگیر هیجانات و عواطف نشوید و همه سرمایه خود را درگیر معاملات بازار فارکس نکنید. مدیریت سرمایه در فارکس بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین به طور کل بهتر است حدود یک درصد از سرمایه خود را در هر معامله وارد کنید. بیشتر از این مقدار ممکن است یک ریسک خطرناک باشد و کمتر از این نیز ممکن است برای شما سودی نداشته باشد.

۲. از سرمایه راکد استفاده کنید.

تمام موجودی حساب خود را وارد بازار فارکس نکنید. سعی کنید سرمایه‌هایی را وارد این بازار کنید که پس از مدتی بتوانید با کار کردن یا از طریق روش‌های دیگری آن را برگردانید. از سرمایه‌های راکدی استفاده کنید که در حال حاضر نیازی به آنها ندارید. به عنوان مثال اگر زمینی دارید که سال‌های سال است به آن احتیاج نداشته‌اید، می‌توانید آن را به عنوان یک سرمایه مناسب برای انجام معاملات فارکس به کار بگیرید.

۳. ترازوی سود و زیان را تغییر دهید.

اگر همیشه میزان ضرر با میزان سود شما برابر باشد؛ پس شما به چه دلیل وارد بازار فارکس شده‌اید و انجام معاملات گوناگون برای شما چه سودی خواهد داشت؟ فراموش نکنید که همواره با توجه به تعداد معاملات و رقم معاملاتی که شما در بازار فارکس دارید، باید حداقل میزان سود شما چند برابر بیشتر از ضرر باشد. این تعادل را تغییر دهید و ترازوی سود را به سمت خود بگردانید.

۴. اهرم یا لوریج در فارکس را جدی بگیرید.

اهرم در فارکس همان چیزی است که به شما کمک می کند قدم های بزرگتری بردارید. اگر چندین معامله موفق داشته اید و قصد دارید سود بیشتری در یک معامله بزرگ تر به دست آورید، باید عاقلانه عمل کنید.

چون به احتمال زیاد مجبور هستید برای پر کردن حساب خود، وام دریافت کرده یا بخش زیادی از سرمایه خود را وارد بازار فارکس کنید. در صورتی که اشتباه کنید و این سرمایه را از دست بدهید، بسیار مقروض خواهید شد و ضرر زیادی از بازار فارکس بر شما اعمال خواهد شد.

۵. همیشه به یک معامله اعتماد نکنید.

اگر یک معامله که توسط شرکت خاصی انجام شده است، به صورت پی در پی برای ۲ تا ۳ بار برای شما سودآور بوده است، دلیل نمی‌شود که تا آخر مسیر نیز اینگونه باشد. سعی کنید به طور پیوسته، تمام سرمایه خود را با یک شرکت یا یک مرجع خاص در بازار فارکس وارد معامله نکنید.

مدیریت سرمایه در فارکس

در عوض سعی کنید سرمایه خود را در بازار فارکس در میان تعدادی از سرمایه‌ گذاران معتبر پخش کنید تا به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنید. اعتماد همیشگی به یک مسیر در بازار فارکس خطرناک است.

۶. از انجام معاملات پی در پی خودداری کنید.

استراتژی فارکس را جدی بگیرید و برای مدیریت سرمایه در فارکس به صورت پی‌درپی عمل نکنید. شما یک اندیکاتور فارکس دارید که قرار نیست به طور پیوسته با کمک آن معامله انجام دهید. ممکن است برای ۲ تا ۳ ماه که شما معاملات مکرر داشته‌اید، بازار و نوسانات آن بسیار مطلوب بوده باشد و به یکباره همه بازار خراب شود. بنابراین سعی کنید با بررسی قبلی معامله انجام دهید. همچنین بر اساس عواطف و احساس خود برای انجام معامله اقدام نکنید. به عنوان مثال خود را با رقبای دیگر مقایسه نکنید و هوشمندانه برای انجام معامله در بازار فارکس عمل کنید.

۷. پیش بینی حداکثر ضرر و سود

یکی از کارهای عاقلانه‌ای که می‌توانید برای مدیریت سرمایه در فارکس انجام دهید، پیش‌بینی حداکثر ضرر و سود است. هر زمان که وارد معامله‌ای شدید، سعی کنید با توجه به مبلغ معامله و ویژگی های دیگر آن، برای خود حد ضرر و سود را تعیین کنید.

به عنوان مثال تعیین کنید که از معامله‌ای که طی روز انجام می‌دهید تا چه میزان ضرر می‌کنید. شاید معامله بسیار بهتر پیش برود و شما کمتر از مقدار پیش بینی شده ضرر کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند برای این نوع اتفاقات، آمادگی لازم را داشته باشید و تمامی سرمایه خود را به یکباره از دست ندهید.

۸. رویابافی نکنید.

بازار فارکس را جدی بگیرید و حتماً برای مدیریت سرمایه در فارکس اقدام کنید. با خیال پردازی وارد این بازار نشوید؛ زیرا این بازار جهانی بوده و معاملات آن با مبالغ سنگین انجام می‌شود و در صورتی که شما اطلاعات کافی در این باره نداشته باشید، ممکن است زندگی شما را مختل کند.

افرادی که به تازگی وارد بازار فارکس شده‌اند، تصور می‌کنند که می‌توانند در عرض یک هفته یا یک ماه به میلیون‌ها دلار دست پیدا کنند. سعی کنید هدف خود را از ورود به بازار فارکس مشخص کنید و قدم به قدم در کسب و کار خود پیش بروید.

۹. وسوسه نشوید.

در بازار فارکس ممکن است هزاران بار بین انتخاب چند معامله مردد شوید و ندانید کدام یک را برای افزایش سرمایه و دارایی خود در فارکس انتخاب کنید؛ اما اصل مدیریت سرمایه در فارکس به شما خاطر نشان می‌کند، سعی کنید در این بازار از وسوسه شدن دوری کنید.

به دنبال بدست آوردن سود بیشتر از طریق یک معامله نباشید. بلکه به این فکر کنید که آیا معامله مورد نظر، معامله قابل اعتمادی برای سرمایه گذاری است یا نوسانات بازار به شما این اطمینان را می‌دهد که از معامله مورد نظر سودی دریافت کنید یا خیر؟

بهترین راه برای ماندگار شدن در فارکس، مدیریت سرمایه در فارکس است. همچنین در صورتی که می خواهید با اطمینان کامل و بدون داشتن مهارت وارد این بازار شوید، استفاده از ربات سودده بانش ترید گزینه بسیار مناسبی است.

کد خبر: ۱۳۷٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha