۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
لزوم بسته شدن پرونده ادعاهای سیاسی علیه ایران
سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد

لزوم بسته شدن پرونده ادعاهای سیاسی علیه ایران

خطیب زاده، سخنگوی دستگاه دیپلماسی بسته شدن پرونده ادعاهای سیاسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (pmd) علیه کشورمان را ضروری دانست.

به گزارش بازار، سعید خطیب زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی بسته شدن پرونده ادعاهای سیاسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (pmd) علیه کشورمان را ضروری دانست.

خطیب زاده گفت: ما درباره پرسش‌ها یا ادعاهای سیاسی که آژانس در خصوص برخی اقدامات کشورمان مطرح کرده که از نظر ما محلی نداشته است پاسخ دادیم؛ این پرونده باید بسته شود.

وی افزود: این پرونده به تعبیری نباید مجرایی برای فشارهای سیاسی آژانس علیه کشورمان باز نگه داشته و کسی این اشتباه را مرتکب شود که از آن بتواند فشاری بر ما وارد کند.

خطیب زاده همچنین درباره ضرورت دریافت تضامین لازم از امریکایی‌ها در مذاکرات وین تاکید کرد: در این باره در نقطه‌ای قرار داریم که می‌شود گفت به جای مذاکرات بیشتر؛ به تصمیمات سیاسی در برخی پایتخت‌های اروپایی به ویژه واشنگتن نیاز داریم.

وی افزود: اگر طرف‌های مقابل به خطوط قرمز معقول و مشروع جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارند و تصمیمات سیاسی را اخذ کنند مطمئن باشند که در کوتاه‌ترین زمان؛ جمع‌بندی توافق ممکن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین درباره سفر مسئول ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای به تهران گفت: سفر آقای دکتر باقری به تهران، سفری عادی مانند دیگر سفرهاست که تاکنون انجام شده و هدف از آن، مشورت و دریافت دستورالعمل‌ها برای بازگشت به وین است.

خطیب زاده همچنین درباره ادعای برخی رسانه‌های غربی مبنی بر ضرب الاجل واشنگتن برای تهران به منظور لزوم توافق در مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تاکنون هیچ ضرب الاجلی را از جانب هیچ کشوری نپذیرفته است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چقدر به رسیدن به توافق خوب خوشبین است گفت: ما معمولاً در صحبت‌های مان بیش از آنکه به خوش‌بینی یا بدبینی اشاره کنیم باید واقع بین باشیم؛ اکنون در موقعیتی قرار داریم که گفتگوهای وین به موقعیت تصمیم‌های سیاسی جدیدی از جانب امریکا و طرف‌های غربی رسیده است.

کد خبر: ۱۳۷٬۷۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha