۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
«برکت» آماده جهش
«بازار» گزارش می دهد

«برکت» آماده جهش

جهش ۳۶ میلیونی تولید واکسن برکت در یک ماه گذشته و تزریق ۱۱ میلیون تزریق واکسن در این یک ماه به عنوان سیگنالی برای جهش سهام برکت مورد توجه معامله گران قرار گرفته است.

بازار؛ گروه بورس: طبق آخرین آمارها شرکت برکت از ۶ بهمن ماه تا ۸ اسفند در کل کشور حدود ۳۶ میلیون دوز تولید واکسن داشته از طرف دیگر در این یک ماه حدود ۱۱ میلیون تزریق واکسن انجام شده و همین مساله مورد توجه معامله گران قرار گرفته است.

حال باتوجه به آمار مدیر شرکت شفا فارمد و وزیر بهداشت باید منتظر شفاف سازی شرکت در کدال شد و اگر این جهش ۳۶ میلیونی تولید در یک ماه دقیق باشد و اعلام شود که فروش چه مقدار دوز واکسن در شرکت انجام شده و سهم برکت از کل ۱۱ میلیون تزریق این یک ماه چقدر تعداد بوده است؟ به طور قطع در معاملات تاثیر مثبتی می گذارد.

همه اعضا و فعالان بازار با توجه به همین خبرها روند قیمتی سهام و خرید و فروش را پیش بینی می کنند یا از نوسانات قیمت ناشی از اخبار مختلف استفاده می برند، اما به طور قطع این مساله برای افرادی که محاسبه سود آوری شرکت انجام می دهند تا در دیدگاهی بلند مدت تر مبتنی بر سودآوری آتی سهم تصمیم بگیرند که سهام را نگهداری کنند یا خیر، اهمیت بالایی دارد. حالا با توجه به اهمیت خبر تولید ۳۶ میلیون دوز واکسن در یک ماه قطعا شرکت باید افشا اطلاعات با اهمیت را انجام دهد چون این تعداد ۱.۵ برابر بیش از کل تولید سال شرکت شفا فارمد هست و اثرات مهمی در صورت مالی می گذارد.

«برکت» آماده جهش

در حال حاضر نمودار برکت نشان می دهد که از خط روند نزولی خارج شده بنابراین هر گونه سیگنال مثبتی کمک می کند تا این نماد مسیر رشد خود را با سرعت بیشتری آغاز کند و از آنجایی که خبر حذف ارز ترجیحی از بودجه سال آینده همچنان یک سیگنال قوی به حساب می آید روند صعودی این نماد قطعی است

در حال حاضر نمودار برکت نشان می دهد که از خط روند نزولی خارج شده بنابراین هر گونه سیگنال مثبتی کمک می کند تا این نماد مسیر رشد خود را با سرعت بیشتری آغاز کند و از آنجایی که خبر حذف ارز ترجیحی از بودجه سال آینده همچنان یک سیگنال قوی به حساب می آید روند صعودی این نماد قطعی است اما اینکه چه زمانی حرکت رو به بالای این نماد تسریع شود به زمان انتشار اخبار مثبت و اراده سهامداران بر می گردد.

کد خبر: ۱۳۷٬۶۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha