۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
۲۱ هزار فعال اقتصادی اردبیل در سامانه جامع تجارت ثبت اطلاعات کردند
رئیس سازمان صمت اردبیل:

۲۱ هزار فعال اقتصادی اردبیل در سامانه جامع تجارت ثبت اطلاعات کردند

اردبیل - صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۲۱ هزار فعال اقتصادی مشخصات خود را در سامانه جامع تجارت استان به ثبت رساندند.

رامین صادقی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: اجرای این سامانه بعد از مصوبه مجلس از تیرماه ۹۷ مورد توجه قرار گرفت تا بر مبنای قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز شفافیت امور را در حوزه صادرات و تجارت شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی و فعالیت این سامانه به تقویت تولید داخلی و فروش محصولات و کالاهای متعدد کمک کرده و جلوی رانت و برخی از سودجویی ها در حوزه تجارت و بازرگانی را می گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در قالب این سامانه گروه‌های بازرگانی می توانند بیش از ۷۰۰ کالا را در سامانه جامع تجارت و انبار که به هم پیوستند، ثبت کرده و مانع از قاچاق و برخی سودجویی های احتمالی شوند.

صادقی افزود: تاکنون در استان اردبیل اطلاعات ۲۱ هزار فعال اقتصادی در این سامانه به ثبت رسیده و امیدواریم فعالان این حوزه با ثبت اطلاعات خود زمینه فعالیت شفاف و بدون کاستی را در بخش‌های مختلف فراهم کنند.

وی به سودجویی ها از کارت بازرگانی در سال‌های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: با شناسایی اهلیت افراد ثبت اطلاعات در سامانه به درستی انجام شده و مانع از برخی صدور مجوزهای ناصحیح می شود.

صادقی مشکل به وجود آمده در این سامانه را در ثبت اطلاعات و صدور کارت بازرگانی با همکاری اتاق‌های بازرگانی یادآور شد و خاطر نشان کرد: تلاش وزارت صمت بر این است تا مشکلات و موانع پیش روی سامانه جامع تجارت را رفع کرده و امکان ثبت اطلاعات در استان‌ها برای فعالان این عرصه به شکل مطلوب به وجود آید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گلایه‌های مطرح شده از سوی برخی از تجار و بازرگانان را در این زمینه یادآور شد و بیان کرد: ثبت اطلاعات مربوط به مدارک دانشگاهی و اجاره‌نامه محل کسب و پیشه در جلسات متعدد کارگروه‌های تخصصی در بخش سامانه جامع تجارت مورد پیگیری قرار گرفته و امیدواریم هر چه سریعتر روان‌سازی امور را در این بخش شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۳۷٬۶۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha