۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
پنج حلقه چاه وارد مدار آب شرب همدان شد
معاون شرکت آب منطقه ای همدان:

پنج حلقه چاه وارد مدار آب شرب همدان شد

همدان-معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای همدان از شناسایی ۲۸حلقه چاه کشاورزی که قابلیت اتصال به شبکه آبرسانی همدان را داشتند خبر داد و گفت: پنج حلقه چاه وارد مدار آب شرب همدان شد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان،داود شاهسوند با بیان اینکه در اواخر اسفندماه کشاورزان برای کشت محصولاتی چون سیب زمینی زمین های اراضی خود را آماده می کنند، عنوان کرد: در استان همدان و بخصوص دشت همدان - بهار شاهد کشت گسترده سیب زمینی هستیم.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای همدان عنوان کرد: از ابتدای مهر سال جاری با انعقاد قرارداد با میراب و استفاده از توانمندی تعاونی و بازدید و اقدامات عملیاتی پرسنل شرکت حتی در روزهای تعطیل سعی شده تا از برداشت آب رودخانه جلوگیری شده و آب سرشاخه ها به سدها هدایت شود.

شاهسوند با اشاره به وضعیت چاه های کشاورزی استان همدان عنوان کرد: تعداد ۲۸ حلقه چاه کشاورزی که قابلیت اتصال به شبکه آبرسانی همدان را داشتند با همکاری شرکت آبفای استان شناسایی شد اما صرفا تعداد پنج حلقه چاه وارد مدار آب شرب شد.

وی عنوان کرد: باید تعداد چاه های دارای شرایط تامین آب شرب افزایش یابد که البته با آغاز فصل کشاورزی مشکلاتی را این حوزه خواهیم داشت.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای همدان اضافه کرد: اگر وضعیت بارش ماه های پیشرو مشابه چند ماه ابتدایی فصل زراعی باشد، شهر همدان حداقل با کسر یک هزار لیتر بر ثانیه روبرو خواهد بود و با نگاه خوشبینانه و با وجود تلاش های صورت گرفته و با وضعیت منابع تامین فعلی حداکثر یک هزار و ۱۰۰ لیتر در ثانیه آب در تابستان قابل تامین خواهد بود.

کد خبر: ۱۳۷٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha