۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹
انگلیس و چالش پول‌های روسی در این کشور

انگلیس و چالش پول‌های روسی در این کشور

افزایش انتقادها از حزب حاکم انگلیس در چشم پوشی از پول‌های مشکوک سرمایه گذاری شده در این کشور، نخست وزیر را واداشت وعده اصلاح دهد.

به گزارش بازار، افزایش انتقادها از حزب حاکم در چشم پوشی از ورود سرمایه‌های کلان به بهشت‌های مالیاتی انگلیس و پول‌های مشکوک سرمایه گذاری شده در این کشور، نخست وزیر انگلیس را واداشت وعده اصلاح دهد.

افشای اسناد مختلف از جمله اسناد پاندورا که نشان داد انگلیس به یکی از کانون‌های اصلی ورود سرمایه‌های با منشاء نا معلوم و نیز پولشویی جهان مبدل شده است با وقایع اوکراین بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاد و انتقادها از حزب حاکم را در این باره بیشتر کرد.

پس از جنگ در اوکراین دولت انگلیس در انجام اقداماتی ضد روسیه، ده‌ها فرد و نهاد این کشور و همچنین شرکت‌های روسی را تحریم کرد، اما کارشناسان می‌گویند وجود میلیاردها پوند از منابع سرمایه داران روسی در انگلیس و درهم تنیدگی اقتصاد این کشور با پول‌های سرمایه داران روسی عملا نمی‌تواند تحریم علیه روسیه را کارآمد کند.

حزب حاکم محافظه کار همچنین متهم به دریافت کمک‌های مالی از سرمایه داران روسی است.

اکنون و در پی افزایش انتقادها، بوریس جانسون ضمن رد آنچه که پول‌های الیگارشی روسی خوانده وعده داده شرکت‌های متعلق به روسیه را که اغلب در خارج از کشور تاسیس می‌شوند زیر ذره بین برد.

نخست وزیر انگلیس گفته در حال برنامه ریزی است تا با ارائه لایحه‌ای در هفته آینده شرکت‌ها را موظف به شفاف سازی کند تا ذینفعان واقعی آن مشخص و نقاب از چهره آنان برداشته شود.

منتقدان، اما با بدبینی نسبت به اجرای این وعده دولت می‌گویند سالهاست که ناظران در این باره هشدار می‌دهند و هر بار دولت وعده می‌دهد، اما مشمول مرور زمان می‌شود و تاکنون اقدامات لازم در این باره انجام نداده است.

کد خبر: ۱۳۷٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha