۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
قطع دسترسی برخی بانک های روسی به سوئیفت

قطع دسترسی برخی بانک های روسی به سوئیفت

رسانه‌ها در انگلیس از توافق جبهه مقابل روسیه از قطع دسترسی چند بانک روسی به شبکه ارتباطات مالی بین المللی سوئیفت خبر دادند.

به گزارش بازار، رسانه‌ها در انگلیس از توافق جبهه مقابل روسیه از قطع دسترسی چند بانک روسی به شبکه ارتباطات مالی بین المللی سوئیفت خبردادند. قطع دسترسی بانک های روسی به سوئیفت

براساس گزارش‌های منتشر شده در انگلیس؛ علاوه بر قطع شبکه مبادلات مالی بین المللی سوئیفت برروی چند بانک روسی، دسترسی بانک مرکزی روسیه نیز به نظام بانکی بین المللی محدود می‌شود.

همچنین آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و دیگر کشورهای متحد آن‌ها توافق کردند برای اجرای موثر تحریم‌های اعلام شده علیه روسیه، کار گروهی ویژه تشکیل دهند.

براساس بیانیه مشترکی که این کشورها صادر کردند، این کارگروه مسئولیت دارد دارایی‌های افراد و سازمان‌هایی را که از جانب اتحادیه اروپا، آمریکا، انگلیس و دیگر کشورهای هسمو با آنها، تحریم شده اند شناسایی و آن‌ها را مسدود کند.

طراحان تشکیل این کارگروه معتقدند این اقدام علاوه بر سرعت اجرای تحریم، اثر آن را نیز تضمین و افراد تحریم شده را از توانایی پنهان کردن دارایی‌ها محروم می‌کند.

کشورهای غربی تاکنون چندین نهاد و اشخاص حقوقی و حقیقی روسیه از جمله شخص ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور را تحریم کرده اند.

هنوز درباره قطع دسترسی کامل روسیه به سوئیفت میان کشورهای جبهه مقابل روسیه اتفاق نظر وجود ندارد.

آلمان که نیمی از نفت و گاز خود را از روسیه تامین می‌کند اصلی‌ترین مخالف قطع دسترسی کامل روسیه به سوئیفت مطرح شده است.

براساس گزارش‌های منتشر شده هم اکنون نزدیک به ۱۰ هزار بانک و موسسه مالی و اعتباری از حدود ۲۰۰ کشور جهان، مبادلات مالی خود را از راه شبکه تبادل مالی بین المللی سوئیفت انجام می‌دهند.

کشورهای غربی با این اقدام دسترسی آسان به منابع حاصل از واردات و صادرات روسیه را هدف قرار داده اند.

کد خبر: ۱۳۷٬۶۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha