۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
سرمایه‌گذاری برای احداث نیروگاه خورشیدی در قم توجیه علمی و اقتصادی دارد
معاون امور اقتصادی و دارایی قم:

سرمایه‌گذاری برای احداث نیروگاه خورشیدی در قم توجیه علمی و اقتصادی دارد

قم- معاون اداره کل امور اقتصادی و دارایی قم گفت: ساعات آفتابی در طول روز و روزهای آفتابی سال در قم چشمگیر است و سرمایه‌گذاری برای احداث نیروگاه انرژی خورشیدی در این استان توجیه علمی و اقتصادی دارد.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل امور اقتصادی و دارایی قم، نیره مظهر اظهار کرد: در حال حاضر زیر ساخت لازم برای احداث نیروگاه خورشیدی ۵۰۰ مگاواتی حوض سلطان در قم فراهم شده و استان قم از سرمایه گذاران بزرگ در این زمینه، استقبال می‌کند.

وی افزود: اقلیم و جغرافیای ویژه قم در منطقه کویری، نزدیکی به پایتخت، حضور صنایع بزرگ و غیره شرایط طبیعی و طلایی خاصی را برای بهره مندی از انرژی خورشیدی و احداث نیروگاه خورشیدی در استان، فراهم آورده است.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی قم با اشاره به اینکه اولویت اقتصادی استان قم در حمایت از سرمایه گذاران، حفظ طبیعت، منابع طبیعی و صنایع پاک است، اضافه کرد: انرژی خورشیدی به عنوان انرژی پاک، منحصر به فردترین منبع انرژی تجدیدپذیر در طبیعت است و احداث نیروگاه‌های خورشیدی به جایگزینی انرژی‌های پاک تجدیدپذیر با سوخت‌های فسیلی منجر می‌شود که برای ما بسیار مهم است و از آنجا که دارای پیوست زیست محیطی است، حمایت از سرمایه گذاران در این عرصه را دو چندان می‌کند.

مظهر با بیان اینکه طبق گزارش دقیق سیستم‌های آفتاب‌نگار میانگین انرژی تابشی خورشید در قم روزانه، بالاتر از ۸ ساعت و در سال این استان بیش از ۳ هزار ساعت آفتابی دارد، افزود: استفاده از مدل‌های انرژی خورشیدی نظیر کلکتورهای خورشیدی یا سیستم‌های فتوولتائیک صرفه اقتصادی دارد و قابل توجیه است.

کد خبر: ۱۳۷٬۶۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha