۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
افزایش مجدد ۵۹ درصدی ارزش سهام شرکت معادن طلای روسیه!
با وقوع جنگ در اوکراین رخ داد؛

افزایش مجدد ۵۹ درصدی ارزش سهام شرکت معادن طلای روسیه!

قیمت سهام شرکت معدن کاوی اوراسیا در روز جمعه پس از اینکه این شرکت اعلام کرد فعالیت‌هایش تحت تأثیر تحریم‌های بریتانیا، ایالات متحده و اتحادیه اروپا علیه روسیه قرار نگرفته، ۵۹.۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش بازار، قیمت سهام شرکت معدن کاوی اوراسیا پس از اینکه این شرکت اعلام کرد فعالیت‌هایش تحت تأثیر تحریم‌های بریتانیا، ایالات متحده و اتحادیه اروپا علیه روسیه قرار نگرفته، ۵۹.۷ درصد افزایش یافت.

کشورهای غربی پس از بحران اوکراین، تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کردند. متعاقب این بحران، ارزش سهام شرکت معدن کاوی اوراسیا در روز پنج‌شنبه ۴۸ درصد کاهش یافت و این افت اقیمت تا چهار روز بعد نیز ادامه داشت.

گفتنی است، عملیات استخراج طلا و پلاتین توسط شرکت معدن کاوی اوراسیا علیرغم ملیت بریتانیایی آن، به صورت غیر مستقیم به دولت روسیه وابسته است. این شرکت یک قرارداد سرمایه گذاری مشترک با شرکت روس ژئو (Rosgeo)، یک شرکت زمین شناسی روسی داشته و علاوه بر این، قرارداد همکاری با شرکت دولتی توسعه منطقه خاور دور و قطب شمال روسیه نیز در کارنامه کاری شرکت معدن کاوی اوراسیا ثبت شده است. با این حال، این شرکت اعلام کرد که هیچ رابطه ای با حساب بانکی در موسسات مالی روسیه که هدف تحریم ها قرار گرفته اند، ندارد.

با وجود افزایش ارزش سهام شرکت معدن کاوی اوراسیا، قیمت سهام این شرکت همچنان ۳۲ درصد پایین تر از هفته قبل یعنی پیش از آغاز شروع جنگ در اوکراین بوده که دلیل عمده آن، افزایش فروش سهام این شرکت در اوایل هفته جاری و در پی ترس سرمایه گذاران از تحریم شرکت های تجاری وابسته به روسیه است.

چشم انداز قیمت سهام شرکت معدن کاوی اوراسیا

افزایش مجدد ۵۹ درصدی ارزش سهام شرکت معادن طلای روسیه!


این جهش در قیمت ۱۴.۲۳۵ (کمترین سطح قیمت در بازار زمانی ۲۷ ژانویه تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۱) اکنون با مقاومت روبرو شده است. گاوها باید از این مانع قیمت عبور کنند تا قیمت سهام این شرکت را به ۱۹.۱۰۵ دلار برسانند. در صورت موفقیت آنها، اهداف یعدی قیمت به ترتیب روی نقاط ۲۳.۰۷۰ و ۲۸.۹۵۵ بوده که تنها در صورت موفقیت گاوها برای عبور از مقاومت ۱۹.۱۰۵ دلار امکانپذیر خواهد بود.

از سوی دیگر، شکست در عبور از مقاومت ۱۴.۲۳۵ می تواند به خرس ها اجازه دهد تا کف حمایتی ۸.۶۸۵ را مجددا آزمایش کنند.

کد خبر: ۱۳۷٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha