۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳
راهبرد دولت، تمرکز بر توان داخلی است
سخنگوی دولت:

راهبرد دولت، تمرکز بر توان داخلی است

سخنگوی دولت گفت: آینده کشور در گرو کار و تلاش جوان ایرانی و توجه به ظرفیت گسترده نیروی انسانی نخبه و توانمند و همچنین کارگران ایرانی است، نه در گرو میز مذاکره.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی بهادری جهرمی امروز در نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تلاش دولت، تقویت نگاه به درون و تمرکز بر ظرفیت‌های داخلی است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقشی پیشرو و استراتژیک در این زمینه دارد.

بهادری جهرمی با اشاره به عملکرد جهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: تیم مدیریتی جوان و فعال در این وزارتخانه در عرصه‌های بسیاری پیشرو است و در حوزه صدور مجوز کسب و کار شاهد بودیم که چقدر اعطای مجوز تسهیل شده است.

سخنگوی دولت همچنین به اقدامات پیچیده برای صدور مجوز کسب و کار اشاره کرد و افزود: وزارت تعاون با وجود همه سختی‌ها تلاش کرده به نفع مردم قدم بردارد و در این راه استقامت ورزید که این کار ساده‌ای نیست؛ برای گرفتن مجوز کسب و کار، تلخی نظام بروکراتیک زمان‌گیر و نفس‌گیر را همه چشیده‌ایم و اعطای مجوز کسب و کار برای وزارت تعاون کم هزینه نخواهد بود.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه پنج‌شنبه گذشته جلسه شورای عالی رفاه با حضور رئیس‌جمهور برگزار و در این شورا برنامه رفع فقر مطلق در کشور ارائه شد، گفت: رییس‌جمهور وزارتخانه‌های دیگر را هم مکلف کرد که برنامه حذف فقر مطلق را دنبال کنند.

بهادری جهرمی افزود: این برنامه با ظرفیت بخش دولتی، بخش عمومی، بخش خصوصی و خیران برای رفع فقر تدوین و اجرا می‌شود که سهم هر بخش در این طرح مشخص می‌شود.

وی عدالت را دومین بال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و ادامه داد: حرکت‌های خوبی از جمله کاستن از فاصله حقوق مدیران ارشد و کارمندان و همچنین اعزام تیم‌های بازرسی به کارگاه‌های کشور و تشکیل پرونده تخلفات برای برخی از مدیران در شرکت‌های این وزارتخانه برداشته شده که همه اینها، گوشه‌ای از حرکت عدالت‌محوری در این وزارتخانه است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: انتظار می‌رود با سرعت و جدیت، عدالت‌محوری در این دولت و به‌ویژه در وزارت تعاون پیش برود و مسوولان جوان و انقلابی این وزارتخانه هیچ هراسی از سنگ‌اندازی‌ها نخواهند داشت تا آثار این حرکت‌ها را که تامین رضایت عمومی است، شاهد، و خوشحال باشیم که نتیجه این سختی کشیدن‌ها نشاندن لبخند روی لب‌های مردم است.

بهادری جهرمی اذعان کرد: این امر نیازمند پشتکار جدی و سعی در پاره کردن غل و زنجیرهای اداری و نظام‌های فرسوده و زیانبار اداری برای حل مشکلاتی است که سالیان سال کمر اقتصاد را زیر فشار خود می‌شکند.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت خاطرنشان کرد: نگاه راهبردی دولت آن است که آینده کشور در گرو میز مذاکرات یا آینده این کشور و آن کشور نباشد بلکه توجه ما به ظرفیت نیروی انسانی نخبه و توانمند ایرانی و کارگران ایرانی است.

کد خبر: ۱۳۷٬۵۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha