۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
بیشترین بارش در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان
موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو اعلام کرد

بیشترین بارش در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان

موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو اعلام کرد:پیش بینی‌ها نشان می‌دهد حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان با ۱۶۵ میلی متر بارش، بالاترین میزان بارندگی در هفته منتهی به ۱۳ اسفند را خواهد داشت.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، موسسه تحقیقات آب با انتشار وضعیت متوسط/ بیشینه بارش‌ها در حوضه‌های اصلی آبریز اعلام کرد: برای هفته جاری، وقوع بارش‌ها برای مناطق محدوده رشته‌کوه‌های زاگـرس، غـرب و نـوار شـمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

همچنین با توجه به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی‌شده برای هفته دوم، وقوع بارش‌ها در مناطق واقع در غرب، نوار شمالی، جنوب غرب، مرکز و محـدوده رشته‌کوه‌های زاگـرس مورد انتظار است.

در هفته منتهی به ۱۳ اسفندماه وضعیت بارش‌ها نسبت به هفته منتهی به ۶ اسفند کمی تغییر دارد، به‌گونه‌ای که حداکثر بارش پیش‌بینی‌شده برای آن در حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان خواهد بود آن‌هم با بیشینه ۱۶۵ میلی‌متری که متوسط بارش آن نیز ۴ میلی‌متر است.

در این مدت، مقام دوم پربارش‌ترین حوضه آبریز کشور در اختیار حوضه آبریز دریاچه ارومیه با بیشینه ۱۵۲ میلی‌متری و متوسط ۲۸ میلی‌متر خواهد بود. پس‌ازآن حوضه آبریز دریای خزر با بیشینه ۱۲۷ میلی‌متری و متوسط ۲۵ میلی‌متر قرار خواهد داشت.

حوضه آبریز فلات مرکزی هم در هفته منتهی به ۱۳ اسفندماه بیشینه بارش ۷۳ میلی‌متری و متوسط بارش ۵ میلی‌متری خواهد داشت و پس‌ازآن حوضه آبریز قره قوم با بیشینه ۳۱ میلی‌متری قرار خواهد گرفت.

در هفته منتهی به ۱۳ اسفندماه، حوضه آبریز مرزی شرق بیشینه بارش به میزان ۱۰ میلی‌متر و متوسط ۱ میلی‌متری را خواهد داشت.

کد خبر: ۱۳۷٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha