۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
مصوبه صدور مجوز اجرای طرح راه آهن بصره - شلمچه ابلاغ شد
از سوی معاون اول رییس جمهور؛

مصوبه صدور مجوز اجرای طرح راه آهن بصره - شلمچه ابلاغ شد

مخبر، معاون اول رییس جمهور مصوبه مربوط به صدور مجوز برای اجرای طرح راه آهن بصره - شلمچه و احداث پل بر روی اروند رود را ابلاغ کرد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، هیات وزیران در جلسه ۲۹ دی ۱۴۰۰ در راستای صورت جلسه همکاری مشترک (نقشه راه) بین وزارت راه جمهوری اسلامی ایران و وزارت حمل و نقل جمهوری عراق به منظور احداث طرح راه آهن شلمچه – بصره و پل اروندرود (شط العرب) با صدور مجوز به وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح توأم با اجرا و احداث پل یاد شده با مشارکت شرکت راه آهن جمهوری عراق موافقت کرد.

بر این اساس، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران موظف شد میزان و شرایط سرمایه گذاری و راه های تامین مالی، سهم طرفین و نحوه بهره برداری و سایر جزییات مربوط به طرح راه آهن بصره - شلمچه و احداث پل اروندرود (شط العرب) را با توجه به صورت جلسه همکاری مشترک بین ایران و عراق تنظیم و اجرا کند.

هیات وزیران همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور را موظف کرد با نظر وزارت راه و شهرسازی (شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران) و حسب روش قرارداد مورد توافق، نسبت به پیش بینی و تأمین اعتبار سهم دولت جمهوری اسلامی ایران برای اجرای طرح مذکور در بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و سال های آتی و یا پیگیری تأمین اعتبار آن از محل منابع صندوق توسعه ملی تا اتمام طرح اقدام کند.

کد خبر: ۱۳۷٬۵۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha