۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
شناسایی ۴۲۵ فقره تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در قزوین
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین خبر داد

شناسایی ۴۲۵ فقره تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در قزوین

قزوین - مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۴۲۵ فقره تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در استان قزوین سال گذشته در جریان گشت‌های مدیریت امور اراضی مورد شناسایی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، پیروز عبدی با اعلام این خبر اظهار داشت: با شناسایی این تعداد تغییر کاربری، برای صاحبان اراضی اخطار توقف عملیات ساختمانی و بازگشت به وضعیت اولیه صادر شد.

عبدی افزود: سال گذشته ۱۳۱ فقره حکم قلع و قمع و تخریب بناهای ساخته شده غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین صادر و اجرا شد.

وی گفت: در سال گذشته همچنین شاهد ۱۹ مورد اجرای احکام تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در سطح اراضی استان قزوین که به شکل غیرمجاز تغییر کاربری داده شده بودند، بودیم.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: در سال گذشته با هدف صیانت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز آنها برای بهره برداران سه هزار و ۴۰۰ نفر ساعت آموزش برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت اراضی کشاورزی در تامین امنیت غذایی جامعه،گفت: اراضی کشاورزی در کشور ما با اقلیم نیمه خشک محدود است بنابراین این اراضی را باید حفظ و صیانت کرد در غیر این صورت با تغییر کاربری و از بین رفتن آنها، کشاورزی استان و کشور و در نتیجه امنیت غذایی شهروندان جامعه به خطر می افتد.

عبدی یادآور شد: به موجب قانون هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی ممنوع بوده و تعقیب قضایی را به همراه دارد و تنها در شرایطی خاص و در قالب یک کمیسیون و با رعایت موارد قانونی برای اجرای طرح های اقتصادی و ... می توان در این خصوص مجوز صادر کرد.

کد خبر: ۱۳٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha