۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
کاهش تولید فولاد خام، محصولات فولادی، زغال سنگ و سیمان
مطابق آمار اعلامی وزارت صمت رقم خورد

کاهش تولید فولاد خام، محصولات فولادی، زغال سنگ و سیمان

کارخانجات بزرگ فولادسازی کشور موفق شدند از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه ۴۴ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۸۰۰ تن فولاد خام و انواع محصولات فولادی تولید کنند.

به گزارش بازار، مطابق آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت، در ۱۰ ماهه امسال ۲۳ میلیون و ۴۶۲ هزار و ۴۰۰ تن فولاد خام در کشور تولید شد که حاکی از افت ۲ درصدی در هم‌سنجی با سال گذشته است.

در همین مدت، فولادسازان داخلی ۲۱ میلیون و ۸۳ هزار و ۴۰۰ تن انواع محصولات فولادی تولید کردند که در مقایسه با ۱۰ ماهه ۹۹ افت ۴.۷ درصدی نشان می‌دهد.

با این حال در تولید کاتد مس، شمش آلومینیوم و پودر آلومینا (ماده اولیه تولید شمش آلومینیوم) شرکت‌های داخلی رشد به ثبت رساندند، به طوری که در این مدت ۲۵۱ هزار و ۳۰۰ تن کاتد مس (رشد ۴.۸ درصدی)، ۴۶۴ هزار و ۵۰۰ تن شمش آلومینیوم (رشد ۲۴.۸ درصدی) و ۱۹۳ هزار و ۱۰۰ تن پودر آلومینا (رشد ۶ دهم درصدی) تولید شد.

تا پایان دی‌ماه امسال کارخانجات سیمان ۵۲ میلیون و ۹۷۵ هزار و ۶۰۰ تن سیمان تولید کردند که کاهش ۸.۴ درصدی نشان می‌دهد.

همچنین در تولید کنسانتره زغال‌سنگ با افت ۱۲ درصدی در هم‌سنجی با پارسال، یک میلیون و ۲۱۵ هزار و ۷۰۰ تن از این محصول تولید شد.

تولید سایر محصولات
برپایه آمارهای یاد شده، در ۱۰ ماهه امسال شرکت های داخلی ۳۸۲ میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴۰۰ تن کاشی و سرامیک (رشد سه درصدی)، یک میلیون و ۱۲۸ هزار و ۴۰۰ تن شیشه جام (رشد ۱۷.۳ درصدی)، ۶۱۲ هزار و ۳۰۰ تن ظروف شیشه‌ای (رشد ۱.۱ درصدی)، ۵۰ هزار و ۹۰۰ تن ظروف چینی (رشد ۹.۷ درصدی) و ۸۱ هزار تن چینی بهداشتی (افت ۱۷.۶ درصدی) تولید کردند.

کد خبر: ۱۳۷٬۴۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha