۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
لیست تحریم ها علیه روسیه بعد از حمله به اوکراین

لیست تحریم ها علیه روسیه بعد از حمله به اوکراین

با پیشروی نیروهای روسیه به سمت کیف، ایالات متحده، اتحادیه اروپا، انگلیس، ژاپن، کانادا، تایوان و نیوزلند از مجموعه ای از تحریم ها علیه روسیه رونمایی کرده اند.

به گزارش بازار، با پیشروی نیروهای روسیه به سمت کیف، ایالات متحده، اتحادیه اروپا، انگلیس، ژاپن، کانادا، تایوان و نیوزلند از مجموعه ای از تحریم ها علیه روسیه که بانکها، پالایشگاه های نفت و تجهیزات نظامی را هدف قرار می دهند، رونمایی کرده اند.

ایالات متحده: وزارت خزانه داری آمریکا زیرساخت های اصلی سیستم مالی روسیه را هدف قرار داده اشت و دو بانک بزرگ اسبربنک که دولتی است و بانک VTB را تحریم کرده است. همچنین بانکهای Otkritie، Sovcombank و Novikombank و برخی مقامات ارشد در لیست تحریم قرار دارند. بانکهای ایالات متحده باید طی ۳۰ روز روابط بانکی خود را با بزرگترین بانک روسیه Sberbank قطع کنند. این حرکت بانک ها را از سیستم مالی آمریکا خارج و دارایی های آنها را مسدود می کند. روز پنجشنبه کاخ سفید بیانیه ای را منتشر کرد که شامل اقداماتی از جمله محدودیت های گسترده در نیمه رساناها، مخابرات، لیزر و فناوری های هوایی و دریایی است.

همچنین کاربران نهایی نظامی مانند وزارت دفاع روسیه را هدف قرار داده است. ایالات متحده ۲۴ فرد و نهاد بلاروسی را نیز تحریم کرده است.

اتحادیه اروپا: تحریم هایی را علیه نهادهای مالی، بخش های انرژی و حمل و نقل وضع کرده و تعداد بیشتری از روس ها را در لیست سیاه قرار داده است. اتحادیه اروپا به دنبال مسدود کردن دارایی های پوتین و وزیر امورد خارجه این کشور به دلیل تصمیم آنها برای حمله به اکراین است. وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز جمعه از تحریم هایی رونمایی کردند که نخبگان روسیه را هدف قرارمی دهد.

این گروه تصمیم گرفته واردات انرژی روسیه را در لیست تحریک قرار ندهند. دسترسی روسیه به سیستم پرداخت بین المللی نیز سوئیفت قطع نشده است. یک اقدام بزرگ دیگر ممنوعیت سفر پوتین و لاوروف به اتحادیه اروپا است. در حال حاضر این گزینه روی میز نیست زیرا چنین اقدامی می تواند حرکت های دیپلماتیک را پیچیده تر کند.

غرب تحریم‌های اقتصادی را علیه روسیه وضع کرده است. رئیس‌جمهور آمریکا هم گفته که هزینه‌های سختی را به اقتصاد روسیه تحمیل خواهد کرد و توانایی تجارت با ارزهای خارجی را از روسیه خواهد گرفت. اما در عین حال غرب از تحریم صادرات نفت خام روسیه برای جلوگیری از افزایش بیش از حد قیمت نفت خام، خودداری کرده و حتی دسترسی روسیه به سیستم جهانی پرداخت سوئیفت را قطع نکرده است.

به همین دلیل تحلیلگران بر این باورند که تحریم‌های اقتصادی غرب علیه روسیه آسیب جدی بر اقتصاد و بازارهای مالی جهانی وارد نخواهد کرد.

کد خبر: ۱۳۷٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha