۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
افزایش قیمت سوخت در آمریکا

افزایش قیمت سوخت در آمریکا

شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز اعلام کرد تحولات اخیر در اوکراین باعث افت بازارهای مالی آمریکا و افزایش قیمت سوخت در این کشور شد.

به گزارش بازار، شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز در گزارشی اعلام کرد عملیات نظامی روسیه در اوکراین باعث افت بازارهای مالی آمریکا و افزایش قیمت سوخت در این کشور شد.

بر اساس این گزارش، تحولات اخیر در اوکراین باعث بی ثباتی شدید در وال استریت (بازار بورس آمریکا) شده است. شاخص سهام داو جونز، اس اند پی و نزدک در ساعات اولیه کاری روز پنجشنبه شاهد زیان‌های بسیار زیادی بود. اما بازار سهام آمریکا قبل از پایان روز کاری پنجشنبه مجددا روند صعودی به خود گرفت.

در مجموع، اثرات مالی تحولات در اوکراین محدود به منطقه خواهد بود. در همین حال دولت بایدن تهدید کرده است تحریم‌های جدید باعث خواهد شد دسترسی روسیه به نیمه رساناها و دیگر فناوری‌های پیشرفته‌ای -که در بخش نظامی، زیست فناوری و صنایع هوا فضا اهمیت زیاد دارند - قطع شود. ژاپن، تایوان و کره جنوبی یا از تحریم‌ها پیروی کردند یا اینکه خاطر نشان کردند به زودی از تحریم‌ها پیروی خواهند کرد، اما با این وجود مشخص نیست که آیا شرکت‌های سازنده تراشه در چین نیز روابط خود با روسیه را قطع خواهند کرد یا خیر.

سی بی اس نیوز افزود: پیش بینی می‌شود قیمت بنزین در آمریکا که تاکنون هم بالا بوده است، در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین مجددا افزایش یابد.

بنابر اعلام انجمن خودروی آمریکا (AAA) هم اکنون متوسط قیمت بنزین در ایالت‌های مختلف آمریکا سه دلار و ۵۴ سنت به ازای هر گالن (۴ لیتر) است که در مقایسه با رقم متوسط دو دلار و ۶۵ سنت در سال گذشته، نشانگر افزایش است.

کد خبر: ۱۳۷٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha