۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
کشاورزان آذربایجان غربی برای بیمه محصولاتشان اقدام کنند/ هشدار در خصوص احتمال سرمازدگی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با بازار:

کشاورزان آذربایجان غربی برای بیمه محصولاتشان اقدام کنند/ هشدار در خصوص احتمال سرمازدگی

ارومیه - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با هشدار نسبت به احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی، از کشاورزان استان خواست نسبت به بیمه واحدهای خود اقدام کنند.

رسول جلیلی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به افت ناگهانی دما در استان و هشدارهای هواشناسی در این رابطه اظهار کرد: هواشناسی استان آذربایجان غربی تا روز دوشنبه، افت محسوس دما و بارش های رگباری را در استان پیش بینی کرده که در این راستا از روزها قبل به کشاورزان و دامداران استان نسبت به اتخاذ تدابیر ویژه برای مراقبت از محصولات کشاورزی هشدار داده شده است.

وی ادامه داد: کشاورزان و دامداران باید در شرایط کنونی آب و هوایی، تدابیر لازم را در راستای تامین سوخت و گرمای مورد نیاز واحدهای خود اتخاذ کنند.

جلیلی افزود: این استان دارای ۹ میلیون دام سبک، سنگین، مرغ و ماکیان و گلخانه‌های متعدد در بخش کشاورزی است که افت ناگهانی دما می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری را برای بهره‌برداران داشته‌باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با توصیه ای به کشاورزان گفت: به منظور جلوگیری از وقوع سرمازدگی و بروز خسارت احتمالی به محصولات زراعی و باغی، دامداری‌ها، مرغداری‌ها و گلخانه‌ها لازم است تا تدابیر کنترلی به ‌کار گرفته‌ شود.

وی افزود: کنترل دستگاه‌های تولید گرما و برق اضطراری در واحدهای تولید طیور قبل از ایجاد سرمازدگی باید مورد توجه قرار گیرد و تمام واحدهای پرورش دام و طیور استان ذخایر سوختی خود را کنترل و از کافی بودن آن اطمینان حاصل کنند.

جلیلی به کشاورزان و دیگر بهره‌برداران بخش کشاورزی توصیه کرد، محصولات خود را بیمه کنند تا خسارات ناشی از سرمازدگی جبران شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با توصیه به تولیدکنندگان عسل در استان نیز گفت: تولیدکنندگان عسل در استان نیز نسبت به انتقال کندوها به مکان‌های سرپوشیده اقدام کنند.

کد خبر: ۱۳٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha