۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰
تاکید رئیس جمهور بر رفع مشکل کالاهای ته لنجی
وزیر امور اقتصادی و دارایی خبر داد؛

تاکید رئیس جمهور بر رفع مشکل کالاهای ته لنجی

اهواز- خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی از تاکید رئیس جمهور بر رفع مشکل کالاهای ته لنجی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، سیداحسان خاندوزی شامگاه جمعه در پایان سفر نیم روزه خود به خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر بیش از دو میلیون تُن کالاهای اساسی در بندر امام خمینی (ره) دچار رسوب و ماندگاری است.

وی افزود: این موضوع نیازمند اجرای برنامه های فوری تا ظرف مدت دو ماه آینده این حجم رسوب کالا کاهش پیدا کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه سخنان خود با اشاره به کالای ملوانی، عنوان کرد: یکی از موارد مورد توجه از نظر رئیس جمهور موضوع ساماندهی و حل و فصل سریع مشکل کالاهای ملوانی و ته لنجی است که در حال حاضر استان های جنوبی کشور در این خصوص مشکلات زیادی دارند.

خاندوزی با بیان اینکه بابت ساماندهی این مسئله مطالبات متعددی از سوی مرزنشینان وجود داشت و رئیس جمهور برای این مورد دستور ویژه داد تا معیشت مرزنشینان تقویت شود، توضیح داد: دو هفته قبل در کمیسیون اقتصادی دولت آئین نامه ای را برای کالاهای ته لنجی و ملوانی مصوب کردیم که امیدواریم هفته آینده در جلسه هیئت وزیران مطرح و تصویب شود.

وی بیان کرد: چنانچه این آئین نامه توسط هیئت وزیران تصویب شود، تا فروردین سال آینده گشایش خوبی در حوزه معیشت مرزنشینان به ویژه در استان های جنوبی صورت بگیرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه پیشنهادی از سوی استاندار خوزستان و معاون هماهنگی امور اقتصادی برای تخصیص بخشی از درآمدهای گمرک به این استان مطرح و مقرر شد تا در یک کارگروه ویژه مورد بررسی قرار بگیرد، گفت: حتماً نیازمند این هستیم که استان هایی از جمله خوزستان که نقش جدی هم در تولید و درآمد ملی کشور و هم در حوزه تجاری و ترانزیتی کشور دارند، به شکل ویژه تری مورد توجه قرار بگیرند.

خاندوزی ادامه داد: از جمله پیشنهادات همین افزایش درآمدهای استان است که همراه با پیشنهادات دیگر استان و نمایندگان مجلس و مجموعه این تدابیر کمک کند تا در ماه های آینده شاهد بهبود شرایط اقتصادی باشیم.

وی بندر امام خمینی (ره) را مهمترین مبدأ واردات کالاهای اساسی از جمله ویژه غلات عنوان کرد و افزود: مقرر شد با توجه به هفته های پایانی اسفند ماه رسیدگی ویژه ای برای این امر انجام شود.

کد خبر: ۱۳۷٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha