۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
اصناف نیازمند بسته حمایتی هستند/دولت  از اقدامات حمایتی کشورهای دنیا الگو بگیرد
نماینده وزیر در اتاق اصناف در گفتگو با بازار:

اصناف نیازمند بسته حمایتی هستند/دولت از اقدامات حمایتی کشورهای دنیا الگو بگیرد

نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت با گلایه مندی از عملکرد دولت در قبال اصناف در شرایط شیوع ویروس کرونا اظهارکرد: اصناف برای ادامه حیات نیازمند دیافت بسته حمایتی از سوی دولت هستند.

ابراهیم درستی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: فعالیت واحدهای صنفی علیرغم میل باطنی ما و براساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا آغاز شده است.

وی افزود: صاحبان صنوف شرایط سختی را به لحاظ مالی سپری می کنند، آنها در طول سال به دلیل رکود اقتصادی نتوانستند درآمد مناسبی را کسب کنند و امیدوار به فروش شب عید بودند که به دلیل شیوع ویروس کرونا و تاثیرپذیری فعالیت بازار از این بیماری نتوانستند درآمدی کسب کنند.

نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: این روزها صاحبان واحدهای صنفی با مشکل مالیات، بیمه،   چک، اقساط بانکی و کاهش شدید درآمد روبرو هستند اما هیچ اقدام حمایتی از آنها از سوی دولت انجام نمی شود و این درحالیست که بارها و بارها مشکلات اصناف را در جلسات مختلف با مسئولان دولتی در میان گذاشته ایم.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران تصریح کرد: همه ما به خوبی می دانیم که خروج از شرایط قرنطینه ای و آغاز فعالیت اصناف می تواند به شیوع ویروس کرونا دامن بزند اما همه ما مجبور به اجرای دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و فقط از صاحبان صنوف خواسته ایم تا تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

درستی گفت: وقتی مسئولان دولتی و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا بر رعایت نکات بهداشتی و آزاد بودن استفاده از وسایط نقلیه شخصی تاکید دارند یعنی آنها نیز می دانند که خروج از قرنطینه می تواند شیوع ویروس کرونا را تشدید کند اما همچنان به فعالیت ادارات و واحدهای صنفی تاکید دارند.

نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف ایران با تاکید بر ضرورت حمایت از اصناف در روزهای سخت کرونایی اظهارکرد: کرونا بیماری ای  است که تمام دنیا با آن درگیر شده است و برای مقابله با آن نیز باید دولتمردان ما از همان شیوه های حمایتی و مقابله ای که مسئولان سایر کشورهای دنیا استفاده می کنند، الگوبرداری کرده و آنها را بکار بگیرند.

کد خبر: ۱۳٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha