۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
ایجاد بازارچه «چنگوله» در دستور کار مسئولان ایرانی و عراقی است
استاندار ایلام:

ایجاد بازارچه «چنگوله» در دستور کار مسئولان ایرانی و عراقی است

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت‌های مرزی ایلام، گفت: ایجاد بازارچه چنگوله در دستور کار مسئولان ایرانی و عراقی است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، حسن بهرام نیا در دیدار با استاندار واسط عراق اظهار داشت: این سفر نقطه عطفی برای پیشرفت توسعه اقتصادی ۲ استان عراق و ایلام است و می‌توانیم شاهد توسعه و پیشرفت این ۲ استان در آینده نزدیک باشیم.

وی افزود: مردم ۲ استان ایلام و واسط عراق، قرن‌ها در کنار هم زندگی کرده و دارای اشتراکات فرهنگی و مذهبی زیادی هستند و قرابت‌های فامیلی گسترده در مرزهای ۲ کشور وجود داشته است.

استاندار ایلام یادآور شد: اگر چه در زمان حاکمیت رژیم بعث این ارتباط به حداقل رسید، اما پس از آن ارتباطات زیادی بین ۲کشور برقرار و روز به روز این ارتباطات افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش ۶۵درصد تردد زوار اربعین از مرز ایلام به عتبات عالیات سفر می‌کنند که نقش استاندار واسط در حوزه نظامی و امنیتی برجسته بوده است که بابت این مهم قدردانی می‌کنیم.

استاندار ایلام گفت: در مرز شهابی و جنگوله مقرر شده بود که استانداران مجوزات لازم را احصا و اخذ و نسبت به زیرساخت‌های بازارچه مذبور اقدام کند، چراکه با ایجاد بازارچه موقت می‌توانیم برای بهبود وضع معیشتی مرزنشینان اقدام کنیم.

کد خبر: ۱۳۷٬۲۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha