۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
توجه به ارزش افزوده محصولات فناورانه سبب جهش تولید می‌شود
مدیر یک شرکت دانش بنیان:

توجه به ارزش افزوده محصولات فناورانه سبب جهش تولید می‌شود

قم - یک کارآفرین و مدیر شرکت دانش بنیان با بیان اینکه توجه به ارزش افزوده محصولات فناورانه سبب جهش تولید می‌شود، گفت: نمی‌توان با تولید محصولات سنتی و جاری به قله‌های رشد و تولید دست یافت.

رضا نوشیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه بحران کرونا روی فعالیت‌های تولید کنندگان در قم تأثیر گذاشته است، گفت: متأسفانه بخشی از نیروهای کار ما به دلیل اینکه ساکن تهران هستند، طی روزهای اخیر از لحاظ رفت و آمد دچار مشکل شده و فعالیت ما عملاً مختل است.

وی با تأکید بر اینکه تمام همت روند درمان درگیر رفع بحران کروناست، گفت: به همین دلیل بخش‌های دیگر حوزه درمان دچار رکود نسبی فعالیت و عرضه محصول شده است.

این تولید کننده لنزهای پیشرفته چشمی با اعلام اینکه زیرساخت‌ها و دستگاه‌های تولید ژل‌های ضد عفونی کننده را دارد، گفت: برای اینکه در این شرایط بتوانیم به چرخه مقابله با ویروس کرونا سهمی داشته باشیم درخواست مجوز تولید ژل را داده‌ایم اما متأسفانه هنوز کسی به این نیت خیر ما جوابی نداده است.

سنگ اندازی در توسعه کارآفرینی

وی با بیان اینکه برخی از شرکت‌های تولید مواد ضد عفونی کننده توان و صلاحیت تولید را ندارند، گفت: به عنوان یک شرکت دانش بنیان زیر بار تولید محصولی که بنیه و زیرساخت علمی نداشته باشد نرفته‌ایم؛ مسلماً ژل‌هایی که ما می‌توانیم تولید کنیم کیفیت متمایزی با بسیاری از محصولات موجود در بازار خواهد داشت.

نوشیروانی با ابراز خرسندی از مجموعه فعالیت‌های خود در سال ۹۸ گفت: خوشبختانه در این سال روند تولید و عرضه خوبی داشته و از طرفی با وجود انواع بروکراسی‌هایی که با آن مواجه هستیم زمینه چند فاز توسعه‌ای را فراهم کردیم.

وی با تأکید بر اینکه همکاری برخی از دستگاه‌های دولتی با کارآفرینان مطلوب نیست، گفت: دریافت مجوز و توسعه فعالیت یکی از گرفتارهای مهم ما شده است.

این کارآفرین حوزه سلامت با بیان اینکه اصلاً نیازی به تسهیلات دولتی ندارد، گفت: متأسفانه وزارت بهداشت و برخی از بیمارستان‌ها بدهی‌های معوق طولانی مدتی به ما دارند که وصول آن به یک معضل جدی شده است.

تصور جهش تولید بدون فناوری سخت است

وی با تأکید بر اینکه تا به امروز در مقابل تعدیل نیروی کار و محدودیت فعالیت مقاومت کرده است، گفت: اتفاقاً ما افزایش نیرو داشته‌ایم و همیشه هم به توسعه فیزیکی و افزایش تنوع محصول توجه داشته‌ایم.

نوشیروانی با اعلام اینکه شرکت تحت مدیریت وی تنها شرکتی است که توانایی تولید ۱۱ نوع محصول فوق پیشرفته را دارد، گفت: اخیرا توانستیم به مرحله تولید آزمایشی ۳ نوع محصول کاملاً ویژه و بی‌نظیر دست یابیم که البته در صف طولانی دریافت مجوز آن از سازمان غذا و دارو قرار گرفتیم.

وی با بیان اینکه برگ برنده شرکت‌های دانش بنیان تولید محصولات با ارزش افزوده بالا و ماندگار است، گفت: هرگز نمی‌توان بدون تولید محصولات فناورانه و دانش بنیان به رونق و جهش تولید دست یافت.

کد خبر: ۱۳٬۷۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha