۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
بازار ۶۰۰ میلیون نفری کشورهای همسایه بهترین مقصد صادراتی است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بازار ۶۰۰ میلیون نفری کشورهای همسایه بهترین مقصد صادراتی است

تبریز- میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بازار ۶۰۰ میلیون نفری کشورهای همسایه بهترین مقصد صادراتی است.

محمدرضا میرتاج الدینی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که باید به صورت همه جانبه از بخش خصوصی حمایت ‌کنیم، گفت: گاه به جای حل مشکل، شاهد مشکل آفرینی برای فعالان بخش تولید هستیم.

میرتاج الدینی افزود: هدف گذاری بودجه ۱۴۰۱ بسیار عالی بوده به طوری که رشد اقتصادی ۸ درصد و همچنین ۳.۵ درصد ارتقای بهره وری در نظر گرفته شده است که در این زمینه باید برنامه ریزی های زیادی داشته باشیم تا به این اهداف تعیین شده دست یابیم.

وی ادامه داد: برای دستیابی به سرمایه گذاری در حدود سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان باید همت کنیم که در این زمینه یک چهارم منابع از بانک ها و ۱.۵ میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده که البته این عدد قابل افزایش است.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این که صندوق توسعه صندوقی برای حمایت از تولید است، گفت: این صندوق برای رشد و توسعه بخش خصوصی است که خوشبختانه امسال برای تصویب بودجه ۱۴۰۱ سهم صندوق به صورت کامل تصویب شد.

میرتاج الدینی اظهار کرد: برای جذب سرمایه خارجی در بودجه سال آینده ۳۰ میلیارد یورو تصویب شده تا دولت در این زمینه برنامه ریزی کند و به دنبال آن به رشد و تولید دست یابیم.

وی افزود: امسال از سوی مقام معظم رهبری سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شد ولی نمی‌توان گفت کارنامه قابل قبولی داشتیم چرا که نه تنها مشکلات برطرف نشد بلکه گاهی اوقات نیز موانعی ایجاد شد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این که هم در تولید و هم برای صادرکنندگان موانع ایجاد شده است، تاکید کرد: باید راه صادرات هموار شود. اگر برخی از بخشنامه ها برداشته و یا تصحیح شده و از صادرات حمایت شود، به دنبال آن شاهد حمایت از تولید خواهیم بود و حمایت از تولید نیز یعنی اشتغالزایی که در نهایت رشد اقتصاد را به همراه خواهد داشت.

میرتاج الدینی همچنین افزود: در کشورهای همسایه بازاری در حدود ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت وجود دارد که تمام نیازهای این جمعیت در استان و کشور اعم از صنایع مختلف کشاورزی، صنایع لوازم خانگی و مواد غذایی در کشور وجود دارد که امیدواریم زمینه صادرات در این زمینه فراهم شود.

کد خبر: ۱۳۷٬۲۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha