۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
 ۵ میلیون مترمربع اراضی ساحلی مازندران در تصرف دولتی ها است
نماینده مردم ساری و میاندرود:

۵ میلیون مترمربع اراضی ساحلی مازندران در تصرف دولتی ها است

ساری- زارعی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس گفت: بیش از پنج میلیون مترمربع از اراضی ساحلی در دست دولتی ها قرار دارد و باید به بخش های خصوصی واتعاونی واگذار شود.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۹۰ درصد از ساحل استان آزاد شده است، پلاژها و مجتمع های دولتی را از جمله چالش های این نوار بیان کرد و افزود: ایجاد راه دسترسی به ساحل از نیازهای اساسی است.

وی با اظهار اینکه اکنون شاهد آزادسازی ساحل هستیم ولی راه دسترسی نداریم، گفت: در مازندران بیش از ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی وجود دارد و در این نوار مستغلات و املاک قابل توجه دولتی مستقر است که سالانه هزینه های سنگی بر دوش دولت تحمیل می کند.

وی آزادسازی حریم ۶۰ متری دریا را مطالبه جدی مردم بیان کرد و گفت: باید اموال دولتی با شرایط قانونی به بخش خصوصی و تعاونی برای سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و توسعه پایدار واگذار شود.

زارعی ادامه داد: از آنجائی که بخش قابل توجهی از بودجه دولت مربوط به فروش اموال دولتی است امیدواریم در سفر رئیس جمهور به استان این موضوع عملیاتی شود زیرا ده ها هزار میلیارد تومان از املاک در دست دولتی ها است.

نماینده مردم ساری و میاندرود یادآور شد: در ساحل ساری و میاندرود پنج میلیون مترمربع ساحل در دست دولتی ها قرار دارد و ۱۱۰ هزار مترمربع دست وزارت کشور و۱۷۰ هزار مترمربع در تصرف وزارت اقتصاد و دارایی است که باید به بخش های خصوصی و تعاونی واگذار شود.

کد خبر: ۱۳۷٬۱۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha