۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
واحدهای صنفی متخلف استان سمنان ۲۶۵ میلیارد ریال جریمه شدند
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت سمنان:

واحدهای صنفی متخلف استان سمنان ۲۶۵ میلیارد ریال جریمه شدند

سمنان - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان گفت: طی یک سال گذشته واحدهای صنفی استان ۲۶۵ میلیارد ریال جریمه شدند.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی یحیایی پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان ضمن بیان اینکه بازرسی از واحدهای صنفی استان طی یک سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: در این مدت واحدهای صنفی ۲۶۵ میلیارد ریال جریمه شدند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۹ هزار و ۶۱۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان سمنان در قالب طرح‌های مختلف انجام‌گرفته است، افزود: این بازرسی‌ها باهدف پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به‌ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی انجام‌شده است.

ثبت ۵۱۸۱ مورد تخلف صنفی در استان سمنان

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها را از مهم‌ترین سیاست‌های این نهاد دانست و گفت: در این مدت تعداد پنج هزار و ۱۸۱ مورد تخلف از واحدهای صنفی متخلف در استان ثبت و محرز شده است.

یحیایی بابیان اینکه این بازرسی‌ها که به‌صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام‌شده است، تصریح کرد: در این مدت تعداد چهار هزار و ۳۹۹ مورد پرونده تخلف تشکیل‌شده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ازنظر تعداد تخلف ۴۱ درصد و ازنظر تعداد پرونده ۴۴ درصد افزایش داشته است.

وی گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه، عدم ارائه برگ خرید و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق را عمده‌ترین تخلفات صنفی برشمرد و خاطرنشان کرد: این تخلفات به ارزش ۲۶۵ میلیارد و ۳۱۶ میلیون ریال طی سال گذشته کشف شد.

رشد ۱۳ درصدی ارزش ریالی تخلفات واحدهای صنفی

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان سمنان بیان کرد: این آمار در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۳ درصد رشد داشته است.

یحیایی بابیان اینکه رصد و پایش مستمر بازار، کنترل قیمت‌ها، نظارت بر توزیع کالا و نحوه عرضه خدمات به جهت امیدآفرینی و اعتمادبخشی و رفع دغدغه‌های مردم در تأمین مایحتاج روزمره زندگی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در سال جاری است، یادآور شد: توانمندی‌های اقتصادی و تولیدی کشور در برای تهیه کالاهای اساسی و نیز پر بودن انبارهای استراتژیک از دیگر برنامه‌های مهم سازمان صمت است.

کد خبر: ۱۳٬۷۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha