۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
 مرغداری های غیرمجاز مازندران ساماندهی شود
در گفتگو با خبرنگار بازار؛

مرغداری های غیرمجاز مازندران ساماندهی شود

ساری- علی محمدی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران بر لزوم ساماندهی مرغداری های غیرمجاز در استان تاکید کرد.

حجت اله علی محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار دستمزدمحوری کارشناسان را از جمله چالش ها بیان کرد و گفت: باید دستمزد به ازای دانش محوری مطرح شود تا نسبت به ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات اقدام کنیم.

وی با اشاره به طرح سدات (سهم بری دانش از تولید) اظهار داشت: سازمان تخصصی نظام مهندسی در کنار دولت قرار دارد و باید از ظرفیت های موجود به نحو مطلوب بسته شود.

وی شمار اعضای نظام مهندسی کشاورزی را ۱۶ هزار نفر ذکر کرد و خواستار بهره گیری از ظرفیت های موجود شد و گفت: وضعیت موجود در روستاها بسیار متقاوت شده و با از کارشناسان در بدنه دهیاری ها به عنوان مروجان کشاورزی استفاده شود.

علی محمدی ادامه داد: در حال آماده کردن طرحی برای احیای روستاها و بهره گیری از کارشناسان با شعار هر روستا یک مرکز خدمات کشاورزی هستیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی مازندران یکی از مشکلات فرا روی را واگذاری امور نظیر آب و خاک و اراضی دانست و گفت: می توان با واگذاری این امور به نظام مهندسی کشاورزی، صدور مجوز در کمترین زمان صورت گیرد.

وی ادامه داد: تمام پیمانکاران جهاد کشاورزی باید از نظام مهندسی کشاورزی رتبه داشته باشند و درصدی از قرارداد برای نظارت و آموزش به سازمان پرداخت شود ولی شاهد هستیم که این مصوبه دولت اجرایی نمی شود.

علی محمدی یادآور شد: مردم در زمینه صدور مجوز دارای مشکل هستند و استعلام های غیرضروری و فرآیندهای طولانی مشکلات را شدت بخشیده است.

وی با اشاره به ساماندهی مرغداری های غیرمجاز در استان، اجرای این طرح را در استان ضروری برشمرد.

کد خبر: ۱۳۷٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha