۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
ادامه کاهش قیمت دلار در برابر یورو در پی افزایش تنش در اوکراین
تحلیل بازار فارکس؛

ادامه کاهش قیمت دلار در برابر یورو در پی افزایش تنش در اوکراین

کاهش قیمت دلار آمریکا در برابر یورو، روز چهارشنبه و برای دومین روز متوالی نیز ادامه یافته و با افتی ۰.۲ درصدی مواجه شد.

بازار؛ قیمت جفت ارز Euro/USD روز چهارشنبه نیز به صعود خود ادامه داده و نزدیک به نقطه ۱.۱۳۰۰ مورد معامله قرار گرفت. حاکم شدن جو ناشی از تنش ژئوپولیتیکی در اوکراین و افکنده شدن سایه ترس ناشی از جنگ احتمالی بر بازار فارکس، منجر به کاهش تقاضای دلار و در نتیجه افت ۰.۲ درصد آن در برابر یورو شد.

به گفته کارشناسان، به نظر نمی رسد تا مشخص شدن نتیجه تکلیف اوکراین و برطرف شدن کامل خطر جنگ، سرمایه گذاران دست از رفتار محتاطانه خود برای خرید دلار بردارند.


بررسی اجمالی فنی
بلاتکلیفی EUR/USD در کوتاه‌مدت توسط شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار چهار ساعته منعکس می‌شود که همچنان به سمت نقطه ۵۰ در حرکت است.

در صورتی که این جفت ارز موفق به صعود به بالای منطقه ۱.۱۳۴۰/۱.۱۳۵۰ (فیبوناچی ۳۸.۲٪، SMA دوره ۲۰۰) شده و از آن به عنوان نقطه حمایت استفاده کند، هدف صعودی بعدی را می توان در ۱.۱۴۰۰ (سطح روانشناختی، فیبوناچی ۲۳.۶٪ اصلاحی) مشاهده کرد.

از سوی دیگر، پشتیبانی کلیدی در نقطه ۱.۱۲۸۰ دلار (سطح ایستا) قبل از افزایش قیمت به ۱.۱۲۶۰ (فیبوناچی ۶۱.۸% اصلاح) و ۱.۱۲۴۰ (سطح استاتیک) برای این جفت ارز همچنان وجود داشته و معتبر است.

ادامه کاهش قیمت دلار در برابر یورو در پی افزایش تنش در اوکراین


EUR/USD پس از نزول به زیر ۱.۱۳۰۰ در روز سه شنبه، بار دیگر کشش خود را تا حدودی به دست آورد. اما حرکت صعودی خود را با مقاومت کلیدی که به نظر می رسد در محدوده نزدیک به ۱.۱۳۵۰ شکل گرفته، از دست داد.

این اما قیمت این جفت در روز چهارشنبه به راحتی در ناحیه بالای ۱.۱۳۰۰ قرار گرفت. با اینحال، به نظر نمیرسد خریداران حاشیه ای پیش از افزایش قیمت به ۱.۱۳۵۰ و قرار گرفتن آن به عنوان حمایت، به صورت جدی قصد ورود به بازا ررا داشته باشند.

با این وجود، بهبود وضعیت بازار به بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده و افزایش ارزش آن کمک شایانی خواهد کرد. با این حساب، شاخص دلار آمریکا در حدود ۹۶.۰۰ و تقریبا آرام باقی مانده و بازده اوراق قرضه ۱۰ساله آمریکا به ۲ درصد نزدیک خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۷٬۰۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha