۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
سهم ۶۰ درصدی ساخت داخل در طرح پتروشیمی صدف خلیج فارس
مدیرعامل طرح پتروشیمی صدف خلیج فارس خبر داد

سهم ۶۰ درصدی ساخت داخل در طرح پتروشیمی صدف خلیج فارس

مدیرعامل طرح پتروشیمی صدف خلیج فارس به پیشرفت ۷۰ درصدی این طرح اشاره کرد و گفت: ۶۰ درصد طرح پتروشیمی صدف، داخلی خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس، مجتبی خرسند در زمینه امضای ۲ تفاهم‌نامه از سوی این شرکت با سازندگان ایرانی که شامگاه سه‌شنبه (سوم اسفندماه) در حاشیه سومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی برگزار شد، گفت: صدف خلیج فارس تفاهم‌نامه همکاری ساخت مخازن تحت فشار با آلیاژهای مختلف به ارزش حدود ۷۰۰ هزار یورو را با شرکت «اساس صنعت پارس» امضا کرد.

وی همچنین به امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت «تولیدی صنعتی شگفت‌افزار» که شرکت دانش‌بنیانی است، اشاره و اظهار کرد: این شرکت قطعات یدکی خارجی را با مهندسی معکوس، بومی‌سازی کرده و می‌کند.

مدیرعامل طرح پتروشیمی صدف خلیج فارس ادامه داد: این تفاهم‌نامه باهدف جلوگیری از کاهش وابستگی به خارجی‌ها به‌منظور تأمین قطعات یدکی مورد نیاز طرح انجام شده است که ارزش این تفاهم‌نامه برای دوره یکساله حدود یک میلیون یورو پیش‌بینی شده است.

خرسند درباره طرح پتروشیمی صدف توضیح داد: استارت مجدد این طرح از فروردین ۱۳۹۹ زده شده و هم‌اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ۶۰ درصد این طرح از ساخت داخل استفاده شده است. پیش‌بینی می‌شود که اگر با همین روند پیشرفت داشته باشد، در انتهای ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.

وی به تولید محصول راهبردی الاستومر در پتروشیمی صدف اشاره کرد و افزود: با بهره‌برداری از این طرح، افزون بر تأمین نیاز داخل، حدود ۵۰ درصد محصول صادر خواهد شد.

سومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با نگاه ویژه به صنعت پالایش و پتروپالایش، از دوم اسفندماه امسال به مدت سه روز به میزبانی منطقه آزاد کیش دایر است.

کد خبر: ۱۳۷٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha