۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
 ۵۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی زنجان به سیستم آبیاری تحت‌فشار مجهز شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

۵۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی زنجان به سیستم آبیاری تحت‌فشار مجهز شد

زنجان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: تاکنون بیش از ۵۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری تحت‌فشار مجهز شده است.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار، گفت: نقش بخش کشاورزی در زنجان بیشتر از بخش های دیگر است و سهم بسیار خوبی را در اقتصاد و اشتغال دارد.

وی اظهار کرد: زنجان با وسعت ۲۲ هزار و ۱۶۴ کیلومتر مربع حدود ۱.۳۴ حدود مساحت کشور را به خود اختصاص داده و سهم استان از اراضی زیر کشت کشور بیش از ۳.۶ درصد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، به اجرای طرح آبیاری تحت فشار در استان اشاره کرد و گفت:  از ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی استان، تاکنون  بیش از ۵۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از این اراضی به سیستم آبیاری تحت‌فشار مجهز شده است.

تاراسی با بیان اینکه زنجان در توسعه سامانه‌های نوین آبیاری رتبه خوبی در سطح کشور دارد، تصریح کرد: آبیاری تحت فشار در بیش از ۵۴ درصد از اراضی کشاورزی استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح آبیاری تحت‌فشار در زنجان رشد دارد و با استقبال خوب کشاورزان همراه است، افزود: اولویت مهم این سازمان اجرای طرح آبیاری تحت‌فشار است و توجه به امر مهم طرح آبیاری تحت‌فشار باعث صرفه‌جویی در آب می‌شود.

رئس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، ابراز داشت: اجرای آبیاری نوین تحت‌فشار از سال ۹۳ در استان اجراشده و در هر هکتار چهار هزار و ۵۰۰ متر مکعب در مصرف آب صرفه جو یی می‌شود.

کد خبر: ۱۳٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha