۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
لزوم نگاه ویژه مجلس به افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح کرد

لزوم نگاه ویژه مجلس به افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه افزایش ۶۷ درصدی مستمری مددجویان دیگر کفاف زندگی خانواده‌ها را نمی‌دهد، بر نگاه ویژه نمایندگان به افزایش مستمری مددجویان تاکید کرد.

به گزارش بازار، ابراهیم عزیزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سال گذشته شاهد افزایش ۶۷ درصدی مستمری مددجویان بودیم، اما این ارقام دیگر کفاف زندگی خانواده‌ها را نمی‌دهد بر نگاه ویژه نمایندگان مجلس به افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد تاکید کرد.

عزیزی با بیان اینکه در حال حاضر خانواده تک نفره تحت حمایت کمیته امداد ۳۵۰ هزار تومان مستمری ماهانه دریافت می‌کند، اظهار داشت: این رقم برای خانوار پنج نفره یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است که بازهم کفاف حداقل‌های زندگی را نمی‌دهد.

وی با اشاره به تورم موجود در کشور و گرانی کالاها، ادامه داد: سال گذشته شاهد افزایش ۶۷ درصدی مستمری مددجویان بودیم، اما این ارقام دیگر کفاف زندگی خانواده‌ها را نمی‌دهد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خواستار تجدید نظر مجلس در ارقام پرداختی به عنوان مستمری مددجویان شد و اضافه کرد: در کمیسیون تلفیق بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان به مستمری نهادهای حمایتی اختصاص یافته که باید شاهد حداقل رشد ۴۰ درصدی مستمری‌ها باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: یکی دیگر از خدماتی که سال گذشته در قالب بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی شد، رایگان شدن هزینه آب، برق و گاز مصرفی مددجویان بود که همین موضوع در بودجه ۱۴۰۱ نیز مقرر شده است.

عزیزی بر ضرورت توانمندسازی مددجویان از طریق تامین مسکن و اشتغال برای آنان تاکید کرد و گفت: کمیته امداد در شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهور موظف به ایجاد ۵۰۰ هزار شغل در سال آینده شده است که به همین منظور ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات تبصره ۱۶ برای مددجویان پیش‌بینی شده است.

کد خبر: ۱۳۶٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha