۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
سهم اقتصادی ناچیز آران و بیدگل از صنعت گردشگری |همکاری بخش خصوصی ضروری است
سرپرست فرمانداری آران و بیدگل مطرح کرد؛

سهم اقتصادی ناچیز آران و بیدگل از صنعت گردشگری |همکاری بخش خصوصی ضروری است

اصفهان - رضایی، سرپرست فرمانداری آران و بیدگل گفت: شهرستان آران و بیدگل دارای ظرفیت‌های گردشگری فراوانی است ولی متاسفانه سهم این شهرستان از بهره‌های اقتصادی و گردش مالی صنعت گردشگری ناچیز است.

علی اکبر رضایی در گفت و گو با بازار با اشاره به اینکه شهرستان آران و بیدگل ظرفیت‌های شگفت‌انگیزی در صنعت گردشگری دارد، اظهار داشت: از جمله حوزه‌های فعال گردشگری در آران و بیدگل در موضوعات گردشگری مذهبی و همچنین طبیعی به خصوص در کویر است.

وی با بیان اینکه کویر مرنجاب و سیازگه از جمله مناطقی هستند که ظرفیت‌های بالقوه‌ای در جذب و توسعه گردشگری دارند، ابراز داشت: تپه‌های ماسه بادی مرنجاب در برخی از نقاط حتی تا ۹۰ متر ارتفاع دارند که در کشور بی بدیل است.

سرپرست فرمانداری آران و بیدگل دو شهر زیرزمینی اویی نوش‌آباد و طسمیجان سفیدشهر را از دیگر جاذبه‌های تاریخی گردشگری شهرستان آران و بیدگل دانست و تصریح کرد: شهرستان آران و بیدگل دارای ظرفیت‌های گردشگری فراوانی است ولی متاسفانه سهم این شهرستان از بهره‌های اقتصادی و گردش مالی صنعت گردشگری ناچیز است.

درآمد ناچیز ایران از صنعت میلیاردی دنیا

وی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد ظرفیت گردشگری دنیا در ایران قرار دارد، گفت: با این وجود درآمد ایران از این صنعت کمتر از نیم درصد است که بسیار ناچیز است.

رضایی با بیان اینکه زیرساخت‌های گردشگری در کشور و به قاعده آن در آران و بیدگل کامل نیست، گفت: ما شرمنده گردشگران داخلی و خارجی هستیم چراکه باید بهترین امکانات برای آنها فراهم شود اما اکنون این گونه نیست.

صدور مجوزهایی برای اقامتگاه‌های بوم‌گردی و احداث هتل
وی با بیان اینکه برای تامین زیرساخت‌ها به مشارکت همکاری بخش خصوصی نیاز مبرم داریم، افزود: به این منظور مجوزهایی برای اقامتگاه‌های بوم‌گردی و احداث هتل در سطح شهرستان آران و بیدگل صادر شده است.

سرپرست فرمانداری آران و بیدگل با اشاره به اینکه برخی حواشی فرهنگی در مورد حضور گردشگران در کویر مرنجاب ایجاد و این یک دغدغه برای دلسوزان فرهنگی شده است، تاکید کرد: ما نمی‌توانیم راه را بر روی گردشگران ببندیم بلکه باید وضعیت کنونی ساماندهی شود.

استفاده از ظرفیتهای بخش گردشگری در راستای پیشرفت اقتصاد غیرنفتی
وی گفت: با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز قرار داریم، و با توجه به ضربه کرونا بر پیکره اقتصاد به ویژه بخش گردشگری، باید از ظرفیت‌های این بخش در راستای پیشبرد اقتصاد غیرنفتی کشور سود ببریم و مسئولان دولتی ظرفیت ها و زیرساختهای لازم در این ترتباط را فراهم کنند.

کد خبر: ۱۳۶٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha