۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
پیامدهای اقتصادی انعقاد ۱۴ قرارداد در قطر
معاون پارلمانی رئیس جمهور مطرح کرد

پیامدهای اقتصادی انعقاد ۱۴ قرارداد در قطر

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در سفر رئیس جمهور به قطر ۱۴ قرارداد منعقد شد، این موضوع می‌تواند پیامدهای اقتصادی داشته باشد البته منوط به این است که مدیران اقتصادی فعالانه مسائل را پیگیری کنند.

به گزارش بازار، سید محمدحسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه برگزاری نخستین همایش ملی دیپلماسی اقتصادی و در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: در این همایش مسائل مختلفی از جمله ظرفیت‌های اقتصادی، فرصت‌های سرمایه گذاری در ایران همچنین فرصت‌های اقتصادی که در کشورهای منطقه و کشورهای جهان وجود دارد مطرح است.

وی با تاکید براینکه باید دیپلماسی اقتصادی خود را تقویت کنیم افزود: می‌توانیم از روابط سیاسی خوبی که با کشورهای همسایه و منطقه داریم برای پیشبرد اهداف اقتصادی مشترک استفاده کنیم.

به گفته معاون پارلمانی رئیس جمهور، با دیپلماسی اقتصادی، می‌توانیم شرایط داخل کشور را بهبود ببخشیم و آثار تحریم‌ها را کم و فرصت‌های شغلی و رونق اقتصادی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی و بخش صنعت و معدن، ذخایر فراوانی در کشور وجود دارد که دنیا خواهان آن است افزود: نیاز به صادرات مواد خام و اولیه نیست، زیرا می‌توانیم آن را به فرآورده‌هایی تبدیل کنیم که ارزش افزوده داشته باشد.

حسینی با اشاره به موضوع جذب سرمایه گذاری خارجی گفت: در بحث مسکن و راه ... سرمایه گذاران خارجی حاضر به سرمایه گذاری هستند، اما نیازمند به یک عزم و اراده جدی است که باید زمینه لازم فراهم شود.

وی تصریح کرد: دیوانسالاری و بروکراسی نباید مانع سرمایه گذاری کشورهای دیگر در ایران شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌هایی که وجود دارد بهره گیریم، گفت: سفارتخانه ها، رایزنان فرهنگی و رسانه می‌توانند در زمینه دیپلماسی اقتصادی و ارتقای روابط فرهنگی نقش آفرینی کنند.

به گفته وی زمینه‌های مختلف همکاری وجود دارد که می‌تواند منافع دوسویه هم برای جمهوری اسلامی ایران و هم برای دیگران داشته باشد.

حسینی با بیان اینکه دولت هم عزم و اراده جدی برای این کار دارد، افزود: سفرهایی که آقای رئیس جمهور انجام می‌دهند جنبه اقتصادی بسیار پررنگی دارد و همه نتایج و عایدات اقتصادی آن برای کشور است.

وی اضافه کرد: اینکه در سفر رئیس جمهور به قطر ۱۴ قرارداد منعقد و یا ایران در سازمانی مثل سازمان شانگ‌های عضو می‌شود همه این موارد می‌تواند پیامدهای اقتصادی داشته باشد البته منوط به این است که مدیران اقتصادی و بخش خصوصی فعالانه مسائل را پیگیری کنند.

کد خبر: ۱۳۶٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha