۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
نگاه دولت سیزدهم پیشرفت متوازن و تمرکززدایی است
رییس سازمان برنامه و بودجه:

نگاه دولت سیزدهم پیشرفت متوازن و تمرکززدایی است

میرکاظمی، رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: دولت سیزدهم مصمم است، حل مشکلات کشور را دانش پایه دنبال کند و نگاه دولت پیشرفت متوازن و تمرکززدایی است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان برنامه و بودجه، در متن پیام «سید مسعود میرکاظمی» آمده است: توسعه پایدار یا توسعه همه جانبه و متوازن کشور مترادف با برقراری عدالت در همه زمینه و برخودراری همه آحاد مردم از امکانات و قابلیت‌های کشور است. از آنجایی که بسیاری از اطلاعات در دنیای امروز دارای مولفه مکانی هستند مهندسی نقشه برداری با مرتبط ساختن برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات کلان با موقعیت مکانی و به عبارتی با مردم نقش کلیدی در استفاده از منابع، هدایت سرمایه گذاری‌ها و توسعه پایدار در کشور دارد.

معاون رییس جمهوری در این پیام با بیان اینکه حق برخورداری تمام مردم از امکانات و منابع به معنای آبادانی همه کشور است که در گرو داشتن اطلاعات کافی از نقاط کشور است، آورده است: داشتن نقشه و اطلاعات مکانی بهنگام و مستمر از کشور زمینه‌ساز توسعه و آبادانی کشور خواهد بود هر چند داشتن اطلاعات مکانی مطلوب از کشور تلاش بیشتر متخصصان را می‌طلبد.

وی تاکید کرد: با توجه به تحقیقات گسترده فناوری و پیشرفت‌های بسیار در بخش‌های جمع، پردازش و ارایه اطلاعات کافی، تلاش‌ها زمانی به نتیجه می‌رسد که تمام بخش‌های مرتبط حوزه مهندسی نقشه برداری ضمن انجام وظایف خود با هماهنگی کامل در یک چارچوب منسجم با یکدیگر همکاری کنند که سازمان برنامه و بودجه و سازمان نقشه برداری کشور با سیاست گذاری، راهبری، هماهنگی، تامین بودجه و مدیریت برای تمام حوزه مهندسی نقشه برداری وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

رییس سازمان برنامه و بودجه در این پیام با انتقاد از عدم درک درست از جایگاه سازمان نقشه برداری در سازمان برنامه و بودجه، ادامه داد: سازمان نقشه برداری و صاحبان این صنعت باید ماموریت خود را در مقیاس عمومی تبیین کنند جایگاه این سازمان با تعریف درستی که در سازمان برنامه و بودجه تدارک دیده شده اما باید دید تا چقدر در برنامه ریزی و توزیع منابع نقش ایفا کرده و این پرسش جدی است. آنچه ما امروز از مشکلات و ناهنجاری‌های اقتصادی اجتماعی پیش رو داریم میراث همین قسمت‌ها است.

در این پیام آمده است: عدالت در توزیع منابع نیازمند شناخت صحیح مکانی و هندسی از جغرافیای درون و برون مرزی است. ویژگی‌های خاص همسایگان نزدیک و دور در استان‌های مرزی می‌تواند عامل مهمی در توزیع بودجه و تنظیم برنامه‌های توسعه استان‌ها باشد.

در پیام معاون رئیس جمهور تایکد شده است که شکی نیست که این نقشه‌ها و اطلاعات مکانی ضمن ایفای نقش زیرساختی برای توسعه پایدار و بکارگیری در برنامه‌ها و پروژه‌های عمرانی کشور، طرح‌های کلان مانند آمایش سرزمین، حدنگاری، مدیریت بهینه مسایل محیط زیستی منابع طبیعی و مدیریت بحران نقشه زیربنایی پشتیبانی از شهروندان و کسب و کارها دولت الکترونیک ایفا می‌کند.

کد خبر: ۱۳۶٬۷۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha