۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
ثبت جهانی واکسن برکت چه تاثیری بر معاملات آن دارد؟

ثبت جهانی واکسن برکت چه تاثیری بر معاملات آن دارد؟

امروز خبر ثبت جهانی واکسن برکت منتشر شد، با این حال نماد برکت در محدوده منفی و صفر معامله می شد در حالی که این خبر می تواند منشا درآمد صادراتی برای برکت باشد.

بازار؛ گروه بورس: امروز خبر ثبت جهانی واکسن برکت منتشر شد، با این حال نماد برکت در محدوده منفی و صفر معامله می شد در حالی که ورود برکت به سبد کواکس می تواند منشا درآمد صادراتی برای برکت باشد و مسافران برای تردد به کشورهای مختلف مشکلی نداشته باشد و همین مساله می تواند منجر به تقاضا برای خرید برکت از سوی کشورهای مختلف شود.

ثبت جهانی واکسن برکت چه تاثیری بر معاملات آن دارد؟

در شرایط کنونی با توجه به اینکه بسیاری از دانشمندان و ... مطرح می کنند که حداقل ۱۰ سال بیماری کرونا در جهانی باقی می ماند پس سرمایه گذاری برای تولید واکسن توسط برکت یک سرمایه گذاری بلندمدت محسوب می شود و شاید در چند سال اول نسبت به سرمایه ای که برای تولید ایجاد شده و میزان تیراژ تولید چندان صرفه اقتصادی ایجاد نشده باشد، اما در بلندمدت این سرمایه گذاری سودساز خواهد بود.

به ویژه اینکه در هفته گذشته هم خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت برکت واکسن ویژه ای اومیکرون را ساخته و مراحل تست حیوانی آن ها با موفقیت تاییدیه گرفته است. این مساله حکایت از این دارد این شرکت می تواند به سرعت برای سویه های جدید کرونا واکسن بسازد و کم کم سرعت تولید خود را بالا ببرد تا جایی که بتواند حتی در یک سال با فروش واکسن های تولیدی بیش از سرمایه ای که هزینه کرده است درامد داشته باشد.

بنابراین در شرایط کنونی تابلوی نماد برکت نشان می دهد که تقاضا برای خرید سهام آن افزایش یافته است. از این رو در روزهای آینده شاهد صف خرید برای این نماد خواهیم بود.

کد خبر: ۱۳۶٬۷۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha