۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
مسافران نوروزی برای تهیه بلیت هوایی باید واکسینه باشند
فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا:

مسافران نوروزی برای تهیه بلیت هوایی باید واکسینه باشند

وحیدی، فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا تاکید کرد: افرادی که برای سفرهای نوروزی از طریق خطوط هوایی بلیت می‌خواهند تهیه کنند حتما باید واکسینه شده باشند و تست پی سی آر آنان منفی باشد.

به گزارش بازار، احمد وحیدی وزیر کشور پس از جلسه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران افزود: در جلسه امروز شرایط مسافرت‌های نوروزی و افرادی که در بخش‌های حمل و نقل و مراکز اقامتی مسئولیت دارند از نظر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بررسی شد.

وی تاکید کرد: نظر اعضای قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا این است که باتوجه به اینکه فاصله زیادی از تزریق دوز دوم واکسن کرونا گذشته این افراد باید تزریق دوز سوم واکسن را به طور جدی انجام دهند.

وحیدی گفت: موضوع دیگری که بررسی شد این است که اگر اماکن مسافران نوروزی به اندازه کافی نباشد موضوع در ستادهای استانی مقابله با کرونا بررسی و تمهیدات لازم فراهم شود تا مراکز اقامتی دیگر شیوه نامه‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت شود.
فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا افزود: در موضوع سفرهای استانی نیز مقرر شد به ویژه اجتماعات افراد با رعایت محدودیت حاضران و با رعایت کامل شیوه نامه‌ها باشد.

وحیدی بررسی تغییر نقشه رنگبندی کرونایی کشور را از دیگر موضوعات نشست امروز دانست و گفت: رنگبندی‌های دوره کرونایی پیش از این با شرایط کنونی متفاوت است و طبعا محدودیت‌های سابق در رنگبندی‌های جدید اعمال نمی‌شود بنابراین مقرر شد موضوع بررسی و رنگبندی جدید متناسب با شرایط کنونی تهیه شود.

وی افزود: در نشست امروز گزارشی از وضع رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مراکز آموزشی، اصناف و حمل و نقل درون و برون شهری ارایه شد.

وحیدی تاکید کرد: در نشست امروز همچنین گزارشی از وضع مرزها و میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ارایه و مقرر شد که شیوه نامه‌ها به طور جدی رعایت شود.
فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا گفت: اصناف نیز متعهد شده اند که تذکرات لازم را درخصوص رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بدهند که امیدواریم نیازی به برخورد جدی‌تر نباشد.

وی افزود: کسانی که در اصناف هستند باید شیوه نامه‌ها را مراعات کرده و واکسن‌های لازم را تزریق کرده باشند و نیز در پذیرایی از مراجعان محدودیت‌ها را باید رعایت کنند.

وحیدی همچنین بررسی جدی شیوه نامه‌های بهداشتی در قطارهای شهری را از دیگر موضوعات مطرح در نشست امروز قرارگاه مقابله با کرونا دانست و گفت: مسئولان این حوزه اقداماتی را درخصوص بهبود تهویه هوا انجام داده اند که جدی‌تر پیگیری می‌شود.

وی بررسی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در آموزش و پرورش را دستور کار دیگر نشست امروز دانست و تصریح کرد: در زمان بازگشایی مراکز آموزشی تاکنون چهار نفر از دانش آموزان فوت کرده اند که علت فوت هیچ یک از آنان ابتلا به کرونا و زمان درگذشت آنان نیز در حین تحصیل نبوده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا افزود: از زمان بازگشایی مدارس تاکنون گزارشی از فوت دانش آموزان به علت بیماری کرونا نداشته ایم به همین علت در نشست امروز تاکید شد که مراکز آموزشی همچنان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به کارشان ادامه دهند.

وحیدی تاکید کرد: دانشگاه‌ها اعم از مراکز دانشگاهی مرتبط با وزارت علوم و دانشگاه آزاد نیز باید به فعالیتشان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ادامه دهند.

کد خبر: ۱۳۶٬۷۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha